Op citytour in Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Op citytour in Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Op citytour in Australie

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

07 November 2006 | Australië, Melbourne

Australie, het backpackersparadijs. Voor mij is het de eerste keer dat ik hier ben. Dennis daarentegen is een expert. Hij heeft hier 6 jaar geleden voor 9 maanden rondgereist. Dit is ook de reden dat we Australie als tussenstop aan ons ticket hebben toegevoegd. Gewoon om even te kijken hoe het hier nu is. Volgens Dennis is er niet veel veranderd. Het stikt hier nog steeds van de backpackers die hier maar voor 1 ding komen: feesten, feesten en nog eens feesten. Wij hebben ons korte bezoek aan Australie beperkt tot de 2 grootste steden Sydney en Melbourne. Persoonlijk vond ik Sydney het leukste. Sydney is een enorme stad waar altijd wel wat te beleven is. Voor mij zou Sydney een prima stad zijn om te wonen. Het heeft alles wat een grote stad zou moeten hebben. Winkels, trendy restaurants en cafe's, markten, hoge wolkenkrabbers, parken, stranden en natuurlijk de wereldberoemde skyline met "the harbourbridge" en "the operahouse". Toen ik dit voor het eerst zag dacht ik: "Wauw, ik ben nu dus gewoon in Sydney". Dit is hoe ik Sydney ken van de televisie. Ons hostel bevond zich in de wijk King's Cross, de rosse buurt van Sydney. Jullie zullen begrijpen dat we hier veel fraaie figuren hebben zien lopen. Het hostel op zich was wel oke en volgens Dennis was het naar Australische maatstaven zelfs heel goed. Redelijk schoon, gratis internet en gratis ontbijt. Mmm... een gratis ontbijt, daar zijn wij wel voor in. Dus daar stonden we onze eerste ochtend om half 9 bij de keuken voor een dichte deur. Wat raar, dachten we. Vanaf half 9 zou het ontbijt toch beginnen? En wij maar wachten en wachten, maar er kwam niemand. Wat een klotehostel. Dan maar een bakkerij opzoeken. Maar ook in de stad was alles dicht, behalve de discotheken. Overal op straat liepen dronken feestgangers. En dat op dit tijdstip. We zijn maar weer terug gelopen naar het hostel. Het heeft nog een poosje geduurd voordat eindelijk de keuken open ging en wij konden ontbijten. Na het ontbijt zijn we Sydney gaan verkennen. Op een gegeven moment keek ik op mijn horloge. "Huh, het is nog maar 9.20 uur". Dit kon volgens Dennis niet. Om half 9 stonden we bij de keuken, we zijn op zoek geweest naar een bakkerij, we hebben nog een poosje gewacht en daarna ontbeten, dat kan nooit allemaal in 50 minuten tijd. "Henrike, heb je de tijd van de wekker wel verzet?" "Ehm... oeps, nee die staat nog op de Nieuw Zeelandse tijd". Aangezien dit 3 uur tijdsverschil is, stonden wij al om half 6 op het ontbijt te wachten. Ach ja, dat kan de beste overkomen toch?

Vanaf Sydney zijn we met de 12 uur durende bus naar Melbourne gegaan. Hier zijn we nu nog steeds. Melbourne is Dennis' favoriet. Hij heeft hier 3 maanden gewoond en gewerkt. Melbourne is een stuk kleiner dan Sydney en het voelt ook niet echt als een grote stad. Maar daarom is het niet minder levendig dan Sydney. Ook in Melbourne is er van alles te doen. Wij vullen onze tijd tot nu toe vooral met winkelen, liggen in het park, zitten in het park, eten in het park en verder eigenlijk bar weinig. Misschien dat we vrijdag het park inruilen voor het strand, want de weersvoorspelling geeft aan dat het dan 28 graden wordt. Eindelijk weer een beetje mooi weer.

Verder is het de planning om zaterdag weer met de nachtbus terug te gaan naar Sydney. Weer een rit van 12 uur, maar ach het went. We blijven dan in Sydney tot zaterdag 18 november en dan vliegen we terug naar Bangkok. Hier kijken we heel erg naar uit. Thailand blijft toch onze favoriete bestemming. En wat natuurlijk ook fantastisch is, is dat mijn ouders 20 november op bezoek komen. Na 5,5 maand eindelijk weer even bijkletsen onder het genot van een kop koffie. Ik kan niet wachten!

  • 07 November 2006 - 08:51

    Sonja:

    winkelen en rondslenteren heerlijk toch. geniet van het mooie weer en de omgeveing en een hele goede reis naar bangkok. kan me voorstellen dat jullie daar erg naar uitkijken. veel plezier nog en we blijven jullie volgen!! liefs
    uit hasselt!!

  • 07 November 2006 - 11:48

    Ine:

    een vroege ochtendwandeling in de rosse buurt? Dat was vast weer een bijzondere ervaring op je lijstje van `dingen om nooit meer te vergeten`. Schenk ook maar een kopje koffie voor mij in, want ik denk dat ik met papa en mama mee kom. Alle verhalen maken me wel heel nieuwsgierig naar al die geweldige landen. `k Ga gauw weer hard aan het werk, misschien levert dat loonsverhoging op. Of kan ik beter een staatslot kopen? Wie weet... tot 20 november. Liefs, Ine.

  • 07 November 2006 - 16:25

    Ronald:

    hoi Henrike en Dennis mooie tijd gehad in Nieuw Zeeland maar misschien een beetje tekort in Australie. Vergeet nou even Thailand daar kom je vaak genoeg. 2 januari zijn wij in Kanchanaburi zijn jullie dan nog in thailand. Veel succes en plezier nog.

    Ronald en Angela

  • 07 November 2006 - 18:39

    Jaap En Diny En Kids:

    we vinden het nog steeds weer een verrassing waar jullie nu weer terechtkomen. geweldig om dit allemaal te volgen, hartelijke groetjes van ons uit genemuiden

  • 07 November 2006 - 18:44

    Melissa Roeberts:

    Hallo.
    Ik ben nu weer bij buurvrouw Jannie.
    Gaat het daar goet ik heb de foto,s gezien echt te gek! De vleermuizen vond ik het mooiste. heb je ze s,avonds ook zien vliegen?
    Hebben jullie ook nog meer beleefd? Dat lees ik dan de volgende keer wel!

    Groetjes:

    Melissa.


  • 07 November 2006 - 18:57

    RiCaRdO:

    eeJ hebben jullie het leuk nu. mijn vriendje heeft een spreekbeurt gegeven over het WNF en toen kreeg de hele klas een sleutelhanger en dat was een aap grappig he kennen jullie eigenlijk jullie eigen huis nog wel en straat. doei

  • 08 November 2006 - 04:25

    Andrea:

    Hey Henrike & Dennis!

    Is leuk, zo elkaars verhalen lezen :)
    Alleen gaan jullie verhalen over echt nieuwe dingen! Mijn manager wil binnenkort ook naar Australie toe voor 2 weken.

    Maar mijn vader is nu alweer weg uit Thailand.
    In December komen ze met zn allen weer terug (zie ik eindelijk een keer mijn hele familie in 1 keer)

    Heel veel plezier nog!
    En misschien tot in Phuket :)

    Liefs Andrea

  • 09 November 2006 - 14:50

    Frederieke:

    Hola!

    Ik zit wat te kijken en surfen op internet op onze site, zie ik ineens een lijstje van mensen die op onze site hebben gekeken en ook zo`n site hebben. Waaronder jullie dus! Nieuwsgierig als ik ben, ben ik meteen maar even een kijkje gaan nemen. Zuid-Amerika is fantastisch, maar moet zeggen, zou daar ook best even langs willen...
    Blijf genieten, en voor je het weet is het 20 november!
    Een groetje uit Argentinie

  • 10 November 2006 - 20:41

    Dineke:

    hoi dennis en Henrike wat is het internet toch een fantastisch medium, geweldig al die verhalen, wij zijn deze week in zuid-limburg geweest, ook heel mooi hoor, richard en nancy hebben er een pleegdochter bij ze zijn er erg blij mee, wij ook,
    nog even geduld en dan komen je pa en ma, vast heel veel plezier dan

    groetjes dineke

  • 11 November 2006 - 11:44

    Ine:

    hoihoi, zomaar ff een groet van mij.

  • 11 November 2006 - 21:40

    Jennie:

    Henrike, wat een LULLIG blad heb jij jannie laten kopen,veel leesplezier ermee (en kijkplezier) en doe de groetjes aan dennis.

  • 12 November 2006 - 08:01

    Henrike:

    Dames dames toch. Jullie zijn ook niets meer gewend. Maar ik moet zeggen, ik ben nu ook wel benieuwd. Ik vraag me af of ik me met dit LULLIGE blad wel in Thailand kan vertonen.

  • 12 November 2006 - 13:44

    JB:

    kan je je wel met Dennis vertonen daar ???

  • 14 November 2006 - 00:50

    Henrike:

    Als ze zelfs A-J het land binnen laten, dan kan ik me daar ook wel met Dennis vertonen (dit zijn overigens Dennis' woorden).

  • 17 November 2006 - 17:08

    JB:

    Goede reis vandaag !!!!!!!

  • 17 November 2006 - 20:34

    Dennis:

    Dank je JB.

  • 17 November 2006 - 20:50

    De5timmermannetjes:

    het is bijna zo ver, opa en oma van gelder komen er aan, heb het fijn met elkaar daar, wij wachten op de foto's, groetjes van onder de mooie toren, als je hem nog even wil zien zeg je het maar we hebben nog wel een foto voor op de mail, dag

  • 17 November 2006 - 20:59

    Henrike:

    Nee sorry Bets. Ik denk dat ik the harbourbrigde en the operahouse meer zal missen dan onze Hasselter toren. Een foto van jou misschien?

  • 18 November 2006 - 14:34

    Bets:

    ik kan wel zeggen dat je lef hebt, een foto van mij....zal ik je niet aan doen. een foto van de toren zou misschien wel goed zijn, er zijn toch aardig wat mensen die je(jullie)terug verwachten.De Sint kwam net aan in mooi Hasselt, gezellig, vanavond de schoen zetten, ik krijg een hobby mes.Als alles goed gaat heeft je moeder lekkere dropjes in de tas.dag hoor, hhf

  • 19 November 2006 - 10:41

    Ine:

    paniek paniek paniek. zitten de tickets in de tas, staat de vlucht al op teletext, er moeten nog broodjes in de handbagage, wordt er voor bloemen en post gezorgd, is de oppas voor rosa goed geregeld? Maar het gaat allemaal goed komen! over een paar uurtjes zijn ze lekker onderweg naar jullie toe. Geniet van de tijd samen.

  • 20 November 2006 - 11:38

    Henrike:

    Jippie, ze zijn er. Wij gaan lekker 2,5 week genieten met z'n vieren.

  • 20 November 2006 - 12:44

    JB:

    Hee Dennieee kan je lekker weer eens luisteren naar Frans Bauer of heeft mam's geen cd-tje mee??

  • 20 November 2006 - 19:06

    Jannie:

    nou JB had je daar niet even mee kunnen wachten,ze moeten nog 2,5 week.

  • 21 November 2006 - 19:24

    Arjan En Helga:

    Hallo Dennis en Henrike,
    Zo af en toe bekijk ik jullie side even. Zo te lezen hebben jullie het daar geweldig. Wat zullen jullie daar genieten met z'n beiden. Jullie zijn wel ver weg, maar toch denk ik nog wel aan jullie.
    Groetjes Arjan en Helga.

  • 21 November 2006 - 20:28

    Joke:

    Het feest kan beginnen.
    Henk en Miny veel plezier samen en we hopen straks veel verhalen te horen.


  • 22 November 2006 - 14:40

    JB:

    Nee Joke "het feest kan beginnen"is van de deurzakkers niet van Fransje !!!!

  • 23 November 2006 - 13:01

    Rosa:

    hallo daar allemaal hoe gaat het daar met jullie en met opa en oma dan missen jullie mij al een beetje nou ik jullie wel hoor maar ja het is zo weer 7 december en dan zijn jullie er al weer met mij gaat het goed ik knap weer een beetje op ben ook twee keer maar school geweest en ben erg druk geweest voor mama en voor opa en oma (die andere)ik hoop dat jullie het daar reuze naar jullie zin hebben en tot gauw heel veel kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes van mij

  • 23 November 2006 - 21:00

    Wim En Margreet:

    Hoi globetrotters,

    Hoe is het daar, zijn de "oude" van Geldertjes al een beetje bijgekomen van de lange reis en hebben jullie al spannende dingen beleefd?
    Het lijkt ons echt fantastisch wat jullie daar (voor ons uit Lelystad) aan het andere eind van de wereld allemaal doen. Wij gaan morgen een weekendje naar Antwerpen, ook spannend, de busreis duurt maar 3 uurtjes, maar toch....
    De hartelijke groeten en nog heel veel plezier samen. Tot ziens. Wim en Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2007

Onverwacht terug naar huis

03 Januari 2007

Thuis in Thailand

21 December 2006

Chillen aan de Mekong

12 December 2006

De rust is teruggekeerd

02 December 2006

"Wat nou vakantie"
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 110572

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: