De rust is teruggekeerd - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu De rust is teruggekeerd - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

De rust is teruggekeerd

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

12 December 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Pappaaa en mammaaa zijn weer thuis. Voor ons is de rust teruggekeerd. En met rust bedoel ik ook echt rust. Toen mijn ouders weg waren, zijn wij meteen teruggegaan naar Kanchanaburi. Even bijkomen van de drukke weken. En uitzieken. Mijn ouders waren nog niet weg of we werden allebei overvallen door een griepje. Ja, die oude lui hebben ons totaal afgepeigerd achtergelaten. Maar het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest. Mijn ouders en wij hebben een fantastische tijd gehad die we nooit zullen vergeten.

De laatste 4 dagen van hun reis hebben we nog best veel gedaan. Kaan is bij ons op visite geweest in Kanchanaburi. We zijn met haar uit eten geweest in een afgelegen Thais restaurant aan de weg. Kaan heeft een tafel vol met eten besteld. Papayasalade, vis, geroosterde kip (de favoriet van mijn moeder), soep met varkensnieren, rijst en sausjes. Het was echt heerlijk en we hebben ons dan ook helemaal vol gegeten. Dat hadden we achteraf beter niet kunnen doen. Na het eten heeft Kaan ons meegenomen naar haar ouders die op het platteland wonen. En van Kaan moesten we toch echt even de Pad Thai van haar moeder proeven. Volgens haar de lekkerste van heel Thailand. En daar zaten we dan met een volle maag en een vol bord Pad Thai voor onze neus. Jullie zullen begrijpen dat we de rest van de dag geen eten meer konden zien. Maar, de volgende dag hebben we alle calorieen er weer afgelopen bij de Erawan watervallen. Deze watervallen bestaan uit 7 prachtige verdiepingen. Om bij de top te komen moet je 1,5 kilometer naar boven klimmen. En dat is best pittig. Maar, het is ons allemaal gelukt. Onderweg naar de top stak er ineens een hele familie apen over. Dat was echt heel gaaf. Op de weg terug naar beneden hebben Dennis en mijn vader gezwommen bij een van de watervallen. Mijn moeder en ik waren hier veel te moe voor. Wij hebben op de terugweg lekker geslapen in de bus.

De laatste 2 dagen met mijn ouders hebben we doorgebracht in Bangkok. En wel in het beruchte Kao San Road, het backpackerswalhalla van Azie. Mensen in alle soorten en maten lopen hier rond. Echte hippie's? Je vindt ze in de Kao San Road. Omdat hier zoveel toeristen komen, stikt het van de kraampjes met allerlei spullen. Kleding, sieraden, souvenirs, ga zo maar door. Erg leuk, maar enorm druk. Mijn ouders snappen nu heel goed waarom we niet langer dan 1 nacht met ze in Bangkok wilden blijven. En omdat het ook nog eens de verjaardag van de koning was, was het extra druk in Bangkok. De Thai waren allemaal gekleed in het geel, er was veel lawaai en het verkeer stond helemaal vast. Welkom in Bangkok.

Ja, 1 nacht Bangkok was voor mijn ouders meer dan genoeg. Langer was ook niet mogelijk geweest, want het vliegtuig naar Nederland stond alweer op ze te wachten. Met een paar tassen vol cadeautjes, nieuwe kleding, spullen van ons en een nieuw maatpak voor mijn vader, zijn we naar het vliegveld gegaan. Met een open kofferbak, want die kon niet eens meer dicht. Gelukkig viel het aantal kilo's nog wel mee en konden alle tassen zonder problemen mee het vliegtuig in.

Ja... en toen waren we weer met z'n tweetjes. Geen probleem, want ook zonder mijn ouders vermaken wij ons prima. Onze planning is om morgen nog even een bezoekje te brengen aan Kaan in Bangkok. Dan stappen we daar 's avonds op de slaaptrein naar Ubon Ratchatani in het noordoosten van Thailand. En vanaf daar storten wij ons weer in het onbekende. Laos, volgens veel backpackers "het mooiste land van Azie". We zullen het met eigen ogen gaan zien.

  • 12 December 2006 - 20:56

    Sonja En Gezin:

    Weer met z'n tweeen! Zal gauw Henk en Mien eens uithoren en de foto's bekijken. Hoorde van mijn ouders en van ine al het een en ander, helemaal top! Machtig mooi dat jullie dit met hun hebben kunnen en willen doen, wat een belevenis. Iets wat in je geheugen gegrift zal staan! Een goede reis naar het onbekende, ben benieuwd wat jullie daar weer zullen beleven. Heel veel plezier samen en laat gauw weer wat horen!!!!!!! liefs uit hasselt

  • 14 December 2006 - 08:49

    Pa En Ma:

    Goede reis gehad in de nachttrein?ik hoop dat het een beetje meeviel want zo luxe zijn die treinen volgens mij niet,
    hebben jullie nog een beetje kunnen slapen. Op naar het volgende avontuur.
    liefs en een dikke KUS. (H)

  • 14 December 2006 - 17:09

    Melissa.:

    Dennis ik zit bij juf jaqueline in de klas. ik weet van buurfrouw jannie dat jij ook bij haar in de klas hebt gezeten. is dat waar?
    en hoe is het in laos dat mooie land ik wil ook wel een wereld
    reis maken!
    jammer aleen het duurt zo lang dat jullie terug komen!

  • 14 December 2006 - 17:12

    Melissa.:

    ik wil nog even zeggen HOI daar ben ik weer ik heb nog willen zeggen ik moest de groeten van de juf doen aan jou dennis oke nou pas doei.

  • 16 December 2006 - 11:24

    Chantal:

    Fijn dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben en dat je ouders het ook zo naar hun zin hebben gehad. Henk, het pak staat je goed hoor!!!!!! Hier is alles goed... behalve dat het vandaag weer regenachtig is. Niks an. Verder eigenlijk helemaal niet zo heel veel nieuws... burgelijk heh!!!!! Ben druk met werken enzo.. maarja volgens mij wetn jullie niet eens meer wat dat is. haha.. Veel plezier daar en tot horens!!!

  • 16 December 2006 - 21:22

    Hermhen:

    veel succes in laos hoop dat jullie daar internet hebben kun je er foto op ztten

  • 18 December 2006 - 20:14

    Bets:

    weer een mooi verhaal, mooie foto's, robin is dol op dieren foto's, geniet en vooral van al het natuur schoon, dag

  • 19 December 2006 - 12:08

    Ine:

    In Laos in een bamboehut aan de Mekong zonder stroom...
    Het is vast weer geweldig, maar deze weken wil ik niet met jullie ruilen.
    Want...
    In Nederland in een huis aan de Dedemsvaart met stroom...
    zodat er heel veel kerstverlichting kan branden, vind ik toch ook wel heel gezellig. `k Mis jullie deze weken wel extra, hoor. Liefs, Ine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2007

Onverwacht terug naar huis

03 Januari 2007

Thuis in Thailand

21 December 2006

Chillen aan de Mekong

12 December 2006

De rust is teruggekeerd

02 December 2006

"Wat nou vakantie"
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 110554

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: