Het verre "subtropische" noorden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Het verre "subtropische" noorden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Het verre "subtropische" noorden

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

25 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Onze tocht met de camper zit er op. We hebben ongeveer 3000 kilometer afgelegd door dit prachtige land. Vier weken lang hebben we kunnen genieten van de vrijheid die een camper met zich meebrengt. Eigenlijk is dit veel te kort om Nieuw Zeeland te verkennen. We hebben nog niet eens het hele noordereiland gezien. En dan te bedenken dat Nieuw Zeeland ook nog een zuidereiland heeft. Wie weet komen we hier ooit nog eens terug. Er valt in ieder geval nog genoeg te bekijken.

Sinds ons vorige bericht zijn we vanaf de oostkust naar het verre noorden gereden. In de boeken wordt het noorden van Nieuw Zeeland omschreven als een subtropisch gebied, maar het subtropische klimaat dat hierbij hoort heeft ons een beetje in de steek gelaten. We hebben bijna geen zon gezien, maar helaas wel veel regen. We hadden een lange broek en een vest nodig om ons warm te houden. En ons zorgvuldig opgebouwde bruine kleurtje is zo goed als verdwenen. Echt Nederlands weer dus in het noorden van Nieuw Zeeland. Dan weten we meteen weer hoe dat is. Voorlopig komen wij dus niet terug!

Ondanks het weer hebben we het erg leuk gehad. We hebben een boottocht gemaakt langs de "Bay of Islands", een gebied van 144 eilanden die verspreid liggen in een baai. Het uiteindelijke doel van deze 3,5 uur durende boottocht was het vinden van dolfijnen, maar die lieten zich niet zien. We hebben daarom van de organisatie een tegoedbon gekregen, zodat we nog een keer mee mochten. En zo zaten we de volgende dag weer 3,5 uur op de boot om exact dezelfde tocht te doen. Dit keer met meer resultaat. Toen we net de baai in waren gevaren, lieten de dolfijnen zich meteen zien. Maar elke keer als onze boot te dichtbij kwam, doken ze weg en kwamen ze verderop weer boven. Ze hadden die dag niet zoveel zin om te spelen. Verderop zwommen er pinguins voor onze boot en toen we eenmaal op de oceaan waren, hebben we ook nog een haai gezien. Een succesvolle tocht dus deze keer.

Vanaf de Bay of Islands zijn we nog verder naar het noorden gegaan. We hebben vanaf de plaats Kaitaia een bustour gemaakt naar het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland, "Cape Reinga". Op deze plek komen de Tasman Sea en de South Pacific Ocean samen. Dit was een heel bijzonder gezicht, omdat je de kleuren van de 2 zeeen in elkaar over ziet gaan. Het hoogtepunt van de tour, voor Dennis althans, was "sandtobogoning". Dit houdt in dat je met een slee van enorm hoge zandduinen af gaat. Ik durfde het niet aan, maar Dennis die had de tijd van zijn leven. Via 90 mile beach zijn we teruggereden. We hebben 64 kilometer met de bus afgelegd over dit harde strand. Dit was echt super. Links zie je alleen maar duinen, rechts zie je alleen maar zee en voor je zie je alleen maar strand. Een geweldige ervaring.

We zijn nu weer in Auckland. De camper hebben we vandaag teruggebracht. Vanaf nu is het weer "wij en onze backpacks". Nog 3 dagen rondslenteren door de grootste stad van Nieuw Zeeland. En dan pakken we zaterdag het vliegtuig naar het land van de kangaroes. AUSTRALIA HERE WE COME!

• 25 Oktober 2006 - 10:08

Dineke:

ben onder de indruk van jullie verhaal en de foto's, goede reis naar australié, en veel plezier daar,ik wacht jullie verhalen weer af

groetjes dineke

• 25 Oktober 2006 - 10:17

Dirk Veldkamp:

Waauw wat een mooi land lijkt me dit zeg!!! Nog bedankt voor je mailtje en ik geloof zeker dat Nieuw Zeeland wat voor ons is. We zijn alleen van plan om als huwelijksreis naar Zuid Afrika te gaan. Het lijkt ons helemaal geweldig om een safari mee te maken. Nou ja als ik dan eenmaal over mijn vliegangst heen ben, vliegen we ook een keer naar Nieuw Zeeland.

• 25 Oktober 2006 - 11:09

Trudy:

Weer fantastische foto's!!! Ik ben nog steeds een beetje onder de indruk van je telefoontje, vond het zo leuk...!!!

Geniet ervan!

Liefs Trudy

• 25 Oktober 2006 - 11:17

Remco:

Leuk, we gaan nu ook spelletjes op de site bij de foto's krijgen. Valt er ook nog wat mee te winnen....

• 25 Oktober 2006 - 18:45

Sonja:

Weer een prachtig verhaal en super prachtige foto's. goh dat die 4 weken alweer voorbij zijn. Wat vliegt de tijd. Veel plezier in australie, dat lijkt mij ook een prachtig land. Dat wat ik op tv gezien heb en van collega's is het echt super mooi. Heel veel plezier dus! groetjes van Roy, Sonja en Brian

• 26 Oktober 2006 - 10:28

Ine:

Wauw... Wat ben ik benieuwd wat jullie favoriete land is. Uit de verhalen en op de foto`s lijken alle landen even geweldig. Als jullie terug zijn in Nederland hebben jullie vast snel een baantje op een reisbureau. Door de enthousiaste verhalen van jullie wil iedereen wel een reisje naar verweggistan maken.

• 26 Oktober 2006 - 22:25

Herman En Jansje:

Was ik maar een vlo die mee kon reizen.Geweldig allemaal.Geniet er van groetjes

• 26 Oktober 2006 - 22:28

Dennis:

Hoezo spelletjes Remco? Je gaat me toch niet vertellen dat je Henrike niet kan vinden?

• 26 Oktober 2006 - 22:32

Henrike:

Nou zus, Thailand blijft toch mijn favoriet tot nu toe. Al is het alleen al om het heerlijke eten dat ze daar hebben. Nog 3 weken en dan zijn we daar weer, ik kan niet wachten. Gefeliciteerd met je zoon trouwens, 16 jaar. O jee.

• 27 Oktober 2006 - 17:30

Remco:

Tuurlijk wel Dennis, vandaar dat ik om de prijen vraag..........

• 29 Oktober 2006 - 12:55

Hermhen:

ik was vrijdag jarig heb een leuke dag gehad tunesie was ook erg leuk heb geparazijlt met zoon parachute en kameel gereden en nog veel meet laat je do fotos wel zien als je weer thuis bent doei groeten hermhen

• 29 Oktober 2006 - 12:56

Hermhen:

ps:heb de hele week 30a35 graden gehad in tunesie waar sta je eigenlijk op die foto

• 29 Oktober 2006 - 17:25

Jannie:

achter de boom hermhen.
    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag

• 29 Oktober 2006 - 21:26

Henrike:

Nee nee Jannie, niet achter de boom. Misschien wordt het tijd voor een brilletje? haha

• 31 Oktober 2006 - 16:30

Chantal:

Hoi hoi... ik had al eerder iets geschreven maar dat is niet goed gegaan... Mooie foto's. Maar volgens mij zitten jullie te sollen met ons... want ik zie ook geen Henrike op de foto..
    Mooi is dat.. heb de hele foto zitten te bestuderen.
    Liefs

• 31 Oktober 2006 - 19:31

Bets:

hoihoi, nou je kan me de boom in, we zoeken niet meer....Verder gaat alles goed, wel even wennen na een heerlijke herfst-vakantie.Het is nu echt herfst weer, onze hal ligt vol met bladeren, wil je een herfstketting??groetjes uit de Ridderstraat...

• 31 Oktober 2006 - 23:29

Henrike:

Vraag het Remco, onze prijswinnaar. Die weet het jullie te vertellen.

• 02 November 2006 - 12:37

Mies Bren En Romeny:

he meissie en natuurlijk dennis heb nu dan toch eindelijk het adres waar ik jullie op kan volgen.
    prachtige verhalen en foto s hoor. wat zullen jullie genieten daar.
    zal deze site nu vaak bezoeken.
    groetjes van ons en van mijn moeder

• 02 November 2006 - 18:19

Jennie Stoeten:

Wat een mooie verhalen en foto's! Het is altijd erg leuk om jullie belevenissen zo te volgen.

groetjes Henrie en Jennie

• 04 November 2006 - 21:18

John Rosa En Ingrid:

hallo daar allebei hoe gaat het met jullie met ons gaat het goed papa john wordt maandag alweer een jaartje ouder en zondag gaan we dat vieren bij linksaf als pa en ma 19 nov weg gaan brengen wij ze naar schiphol toe en moeder mien heeft nog een pasfoto voor je mee van rosa wel klein maar zo heb je haar dicht bij jullie ook is ze naar de tandarts geweest en volgens mien viel het best wel mee nou pa nog nou wij gaan aan de borrel dus tot de volgende keer groetjes van ons uit de gennerstraat

• 09 November 2006 - 20:38

Wendy:

Fijn dat jullie een goede tijd in Nieuw-Zeeland gehad hebben en... dat onze camper goed bevallen is! Ik email jullie nog zoals beloofd het recept van de pumpkin soup die jullie bij ons gegeten hebben. Heel veel geluk en plezier met de verdere rondreis. We blijven jullie volgen vanuit Auckland, NZ!

• 13 December 2006 - 15:35

Frans&Annemarie:

Hallo Dennis,wat leuk je zo nog eens te zien,we kregen van je ouders het adres en we waren erg benieuwd dus een berichtje achterlaten is dan wel zo leuk.Veel plezier samen!groetjes Fam. de Vos uit Westervoort