"Wat nou vakantie" - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu "Wat nou vakantie" - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

"Wat nou vakantie"

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

02 December 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Mijn ouders zijn inmiddels tot de ontdekking gekomen dat rondreizen door Azie echt geen luilekkerland is. "Wat nou vakantie" riep mijn moeder van de week. En ik moet zeggen: "Petje af". Mijn ouders zijn echte bikkels. Ze doen niet onder voor de gemiddelde backpacker. Door niets laten ze zich uit het veld slaan. Geen jungletocht is ze te gek. Hangen boven een Thaise wc, mijn moeder geeft geen kik. Een koude douche, ook geen probleem. En die hagedis op de kamer, ach die houdt het andere ongedierte weg. Ja, ik kan met recht zeggen dat ik echt trots op mijn ouders ben.

Sinds de aankomst van mijn ouders in Thailand, hebben we eigenlijk nog geen dag uitgerust. Zo waren ook de afgelopen dagen behoorlijk vol. In Kanchanaburi hebben we flink gewinkeld op de lokale markten en in het winkelcentrum. Mijn vader is zo verstandig geweest om alvast een nieuwe zomergarderobe aan te schaffen, zodat hij volgend voorjaar niet "gezellig" met mijn moeder de stad in hoeft. Verder zijn we naar een light- & soundshow geweest bij de brug over de River Kwai. Voor Thaise begrippen een geweldig spektakel. En ook wij waren onder de indruk, vooral van het prachtige vuurwerk. We hebben alles mogen aanschouwen vanaf het water. In het donker zijn we met een behoorlijke vaart in een bootje met een enorme vrachtwagenmotor naar de brug gevaren. Mijn ouders schaterden het uit. Ik sta er niet raar van te kijken als ze volgend jaar zomer met zo'n zelfde bootje over het Zwartewater racen. Jullie zijn gewaarschuwd!

We hebben Kanchanaburi ook nog verlaten voor 3 nachten, om de omgeving van Sangkhlaburi te verkennen. Ook voor Dennis en mij was dit nieuw. Na alle verhalen van Thaise mensen had ik verwacht dat het hier mooi zou zijn. Maar zo mooi als het in werkelijkheid is, had ik niet verwacht. De natuur is echt prachtig en het is er enorm rustig. Niks geen bussen vol met toeristen, maar wel het echte Thaise leven. We sliepen in een guesthouse aan een meer. Aan de andere kant van dit meer bevond zich een Mon dorp. De Mon is een van de vele stammen die zich in Thailand bevinden. We hebben hier een kijkje genomen en dat was echt geweldig. De mensen leven hier in bamboehutjes en het is echt een grote bende. Ze hebben niet veel spullen, maar wel een enorm vrij leven. De mensen keken eerst een beetje raar op toen ze ons zagen lopen, maar al snel werd er van alle kanten naar ons gezwaaid. Vooral de kinderen waren door het dolle heen. We hebben veel foto's en videobeelden gemaakt. Uiteraard wilden de kindjes dit graag terug zien. Eerst hadden ze zoiets van "Wat is dit?" Maar toen ze doorhadden dat zij het waren op dat kleine schermpje, hadden ze de grootste schik. Echt prachtig om te zien.

In Sangkhlaburi hebben we ook een jungletocht gedaan. Eerst zijn we in een bootje met wederom een enorme vrachtwagenmotor naar een afgelegen gebied gevaren. Toen we daar aankwamen zijn we de jungle in gegaan. Niet te voet, maar op de olifant. Een hele ervaring, vooral voor mijn ouders. We hebben met de olifant 1,5 uur door de jungle getrokken. Door dichte bossen en rivieren. Aan het einde van de tocht werden we niet met de boot opgehaald. Nee, eerst moesten we een stuk over de rivier met een bamboevlot. Mama vond het eerst maar eng. Ze durfde niet op het vlot te gaan staan, dus ging ze maar zitten. Althans dat probeerde ze. Bijna viel ze van het vlot af en haar sigaret lag al meteen in het water. De eerste natte broek was een feit. Papa durfde het wel aan om te gaan staan. Dit was niet voor lang. Hun bamboevlot bleef haken achter een rots. Daar ging papa, hij viel bovenop mijn moeder. Twee natte broeken dus. Na de bamboetocht zijn we weer met de boot teruggebracht. Sangkhlaburi was echt een ervaring om nooit te vergeten.

Op dit moment zijn we weer in Kanchanaburi. Mijn ouders willen hier de Erawan watervallen nog bezichtigen. En dan vertrekken we maandag naar Bangkok om de laatste vakantiedagen van mijn ouders door te brengen. We zijn benieuwd hoe ze het zullen vinden in deze megagrote, drukke en stinkende wereldstad.

  • 02 December 2006 - 04:23

    Andrea:

    Hey hey,

    Leuk om te horen dat je ouders zich zo goed vermaken :)

    Ik heb een paar saaie dagen achter de rug, heb het afgelopen vrijdag een scooterongeluk gehad!
    Maar het gaat weer iets beter :)

    Veel plezier in Bangkok!

    Liefs Andrea

  • 02 December 2006 - 07:52

    Pa&ma:

    prachtig, ze maken hier zulke mooie dingen mee,dat hadden ze 3 weken geleden nog niet kunnen bedenken.bij thuiskomst maar goed uitrusten.

  • 02 December 2006 - 08:27

    De Bussies:

    Hoi allemaal,

    Geweldig om te lezen en te zien wat jullie daar allemaal beleven.Had niet verwacht dat het zo goed zou aanslaan bij paps en mams henrieke.Ik zou zeggen geniet er nog even lekker van voordat jullie weer afscheid van elkaar moeten nemen. ( die 3 weken gaan denk ik veeeel te snel voorbij er is zoveel te zien daar lijkt mij)En ze weer naar een nat en "koud" nederland terug gaan. Groetjes aan allemaal Gertie Anja jeffrey en Merle

    Ps jeffrey vindt de foto
    van "opa en oma "op de olifant helemaal geweldig

  • 02 December 2006 - 09:52

    Jan Alie Stoelwinder:

    hoi daar allemaal.
    we hebben de foto,s ook effe gekeken zeer leuke foto,s.
    en zo tezien mooi land en henk en mien en jullie natuurlijk vermaken zich goed.nou nog een fijne vakantie allemaal en henk en mien alvast een goede vliegreis terug.

  • 02 December 2006 - 14:50

    Hermhen:

    mijn opa is een boeda geworden

  • 02 December 2006 - 18:10

    De 5 Timmermannetjes:

    heeeey allemaal, ziet er weer geweldig uit, hermhen ik hoorde laatst dat je op je opa lijkt, kijk maar uit.hhhhhmmmmmmmmmm

  • 02 December 2006 - 18:33

    Sonja En Brian:

    geweldig genoten van dit bericht. Het lijkt me een super gezicht henk en mien op zo'n bamboevlot, echt lachen. Prachtige foto's, wat is het daar toch mooi. Ik zie groen van jaloezie. Geniet er nog van samen, tijd gaat altijd veel te snel als je het leuk en goed hebt he!!! Goede reis naar bangkok,succes en goede reis naar ons koude kikkerlandje. Henrieke en Dennis geniet ze!! groetjes van ons

  • 02 December 2006 - 21:16

    Dineke:

    ik sluit mij bij de rest aan vooral doe foto van Henk als bhoeda,verdient een plekje heel veel plezier nog

    gerard en dineke

  • 02 December 2006 - 23:03

    Joke En Wim Bergman:

    Dennis en henrieke, heel fijn en goed,dat jullie dit voor vader en moeder hebben kunnen doen.Zij hebben met jullie veel mogen zien en ervaren
    Dit verdienen zij.Wij hopen en bidden op een goed afschijt, jullie henk en hermien hopen wij volgende week weer te zien in de H,v viandenstraat, onder het genot mini van een eerlik glas port.


  • 02 December 2006 - 23:16

    Joke En Wim Bergman:

    Dennis en Henrike.
    Verder nog een hele fijne tijd samen. Probeer de wereld op te nemen, van hoe het daar gaat met de mensen(ik bedoel niet de rijken) Dan kun je vergelijken met Nederland
    Onze hartelijke groeten en
    God zij met jullie.

  • 03 December 2006 - 03:07

    Frederieke:

    He daar,

    Echt lachen hoe je ouders jullie reis een beetje konden meemaken en een kleine indruk krijgen hoe het nu echt is zo met zo`n rugzak rondsjouwen..:) Lang niet altijd vakantie! Maar geloof dat het allemaal genieten is.
    Hier gaat alles ook nog steeds zoals het geld (al gaat het geld harder dan we willen.. Hadden we ook maar een huis om te verkopen ;) We zijn inmiddels weer terug in Buenos Aires na 5 maanden hier het hele land (en een beetje Peru en Bolivia) te hebben bezichtigd. En een erg aangename bijkomstigheid: eindelijk zon! Hoelang we hier precies gaan blijven is afhankelijk van voornamelijk geld, hopelijk tot ongeveer april. Ik wil hier graag de laatste paar maanden vrijwilligerswerk doen, maar hoe en wat is nog onduidelijk. Eerst e.e.a. hier in de stad uitzoeken en onderzoeken en dan zien we wel weer.
    Geniet nog even van de geweldige tijd samen!
    Kus, Niels en Frederieke

  • 03 December 2006 - 03:08

    Nog Een X Fred:

    Zoals het gaat....

  • 03 December 2006 - 10:17

    Wipi En Desiree:

    hé luitjes daar in het warme en mooie thailand mooi dat alles goed gaat en dat jullie er van genieten en als ik in de schoenen van henk en mien zou staan dan ging ik in bangkok kijken of ik er nog een half jaartje bij kon boeken want in dat werelddeel ben je nog lang niet uitgekeken wat ook wel leuk is voor jullie om te bezoeken is de pat pong in bankok en niet te vergeten de thaise masssage en misschien is het wel een idee voor henk om daar ook een geite weitje te beginnen en als je dan nog een beheerder zoekt dan.....
    Geniet er nog maar lekker van met z'n allen de groetjes uit Hasselt

  • 03 December 2006 - 18:39

    Chantal:

    Nou ik moest ff goed kijken, ik wist niet namelijk niet zeker of ik op de foto boedha zag zitten of je vader... maar ben er uit...... Boedha...
    Alles goed? Hier wel hoor!!!! We gaan een drukke tijd tegemoet.. veel werken en natuurlijk de feestdagen. Nog 3 weken en dan komt Merijn al weer terug. Wat gaat de tijd snel heh??
    Liefs van ons

  • 03 December 2006 - 20:20

    Henri Anita En Niels:

    het ziet er allemaal erg gezellig uit zeg, als ik jullie was boekte ik in iedergeval bij tot de kerst, jullie hebben tijd zat toch....en voorlopig ligt hier nog lang geen sneeuw, het weer is hier bar en boos,spoolde staat er in januari ook nog wel dus waarom gewoon niet blijven.... nou vanaf deze kant wensen wij jullie nog supper veel plezier.

  • 04 December 2006 - 14:06

    Charis:

    hoihoi
    leuk dat jullie het daar naar jullie zin hebben opa en oma. oko erg leuke foto's.. met mij gaat alles goed, en ik hoop met jullie ook. niet daar blijven wonen. ik ga wel een keertje mee. lijkt me heel erg mooi. ik mis jullie echt heel erg... dikke kus van charis

  • 04 December 2006 - 15:23

    Ivonne En Aanhang:

    Ik zit met stomme verbazing te kijken en met moeite krijg ik mijn mond weer dicht. Tja dat is ook echt de schuld van de buurman en buurvrouw (Henk en Mien), nooit gedacht dat ze een reis als deze zouden gaan maken. Zo zie je je bent nooit te oud om.... Fijn dat alles prima gaat en het genieten blijft, groetjes uit Windesheim

  • 04 December 2006 - 17:22

    John, Ingrid En Rosa:

    ja ja het zit er al weer bijna op nog een paar dagen en dan komen jullie weer terug rosa vindt dat erg fijn als jullie dit lezen zouden jullie dan nog willen laten weten hoelaat jullie in zwolle zijn dan komt ine jullie ophalen met een dikke jas want hier voorspellen ze niet veel goeds wij horen het wel veel groetjes nog van ons drieen

  • 06 December 2006 - 12:56

    Ine:

    Nog 1 nachtje slapen en dan... tot morgen

  • 06 December 2006 - 14:06

    Herman En Jansje:

    Fantastisch wat jullie allemaal meemaken.Een hele goede reis terug

  • 11 December 2006 - 18:16

    Floor:

    He hallo reizigers..
    Zo te lezen genieten jullie nog steeds vollop. Had ook niet anders verwacht natuurlijk want zo aan de foto's te zien in het daar heerlijk..!
    Sinterklaas niet gemist?? haha
    Wat leuk dat jou ouders er zijn, Henrike! Geniet ervan en doe voorzichtig. Hier in Hasselt alleen maar regen en wind.. jullie missen dus niks!
    Liefs Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2007

Onverwacht terug naar huis

03 Januari 2007

Thuis in Thailand

21 December 2006

Chillen aan de Mekong

12 December 2006

De rust is teruggekeerd

02 December 2006

"Wat nou vakantie"
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 110561

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: