Thuis in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Thuis in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Thuis in Thailand

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

03 Januari 2007 | Thailand, Kanchanaburi

Twee weken Laos was voldoende om te zien dat dit voor ons toch echt niet "het mooiste land van Azie" is. Op de een of andere manier trok het land ons gewoon niet. Er was weinig te doen, we vonden de mensen niet vriendelijk. En geloof het of niet, maar we hebben nog in geen enkel land zoveel toeristen gezien. Al met al was Laos gewoon niet wat we ervan verwacht hadden. Daar kwam nog eens bij dat Dennis een paar dagen echt goed ziek is geweest. En alsof dat nog niet genoeg was, kwamen we er op eerste kerstdag ook nog eens achter dat er 310 euro uit onze tas gestolen was. MERRY CHRISTMAS! Toen hadden we helemaal genoeg van Laos.

Daarom hebben we op tweede kerstdag onze spullen ingepakt en zijn we de grens met Thailand weer overgestoken. We hebben daar eerst een nacht doorgebracht in Nong Khai. Nong Khai vonden we echt geweldig. Op zich is het niet zo'n grote stad, maar er is wel van alles te doen. Een leuke markt, waar we uiteraard wat souvenirs hebben gekocht, leuke eettentjes. Gewoon een gezellig stadje. Ondanks dat we Nong Khai heel leuk vonden, zijn we na 1 nacht toch maar vertrokken naar Kanchanaburi om onze vrienden in Pong Phen te bezoeken. We zijn maar weer eens met de nachttrein naar Bangkok gegaan en vanaf daar direct met de minibus door naar Kanchanaburi. Het was een lange reis, maar dat hebben we voor Pong Phen zeker over. Dit is in de loop van de tijd toch een beetje ons tweede thuis geworden. Terwijl we niks doen kunnen we ons prima vermaken. Lezen, internetten, donderjagen met de meiden hier, winkelen en heel veel eten met Kaan (ja, die was hier ook weer) en niet te vergeten het geweldige feest met oud en nieuw. Hoewel de kerstdagen totaal aan ons voorbij zijn gegaan, hebben we een oud en nieuw gehad om nooit te vergeten.

Om 19.00 uur begon het feest. Voor alle gasten van Pong Phen was er een gratis barbequebuffet. Het eten was echt super. Toen zijn we om 20.00 uur met een volle maag spelletjes gaan doen. En ja hoor... we begonnen met de stoelendans. Sommige mensen hadden niet door dat er bij de stoelendans een stoel te weinig is en een aantal keren belandde er dan ook iemand naast de stoel. Erg grappig. Na de stoelendans kreeg iedereen een volle ballon om zijn enkel geknoopt en die moesten we dan bij elkaar kapot trappen. En zo waren er nog veel meer van dat soort spelletjes. We hebben enorm veel lol gehad. Toen het speeluurtje voorbij was, waren de cadeautjes aan de beurt. Iedereen had een cadeautje gekocht en door middel van lootjes trekken werd bepaald van wie jij je cadeautje kreeg. En zo zat Dennis ineens met een verschrikkelijk lelijk gouden beeldje van een varken opgescheept. De balie van Pong Phen vonden we wel een geschikte plek om het beeldje neer te zetten. Gelukkig waren de dames hier er wel heel blij mee. Door alle bezigheden vloog de avond voorbij en voor we het wisten was het 12 uur. Helaas was er geen vuurwerk. In plaats hiervan trok Tui (de baas van Pong Phen) zijn pistool en vuurde een paar kogels af in de lucht. Dat was voor ons nog eens een vreemde start van het nieuwe jaar.

En nu?... We hebben nog een aantal maanden te gaan, maar op dit moment hebben we nog geen zin om verder te gaan reizen. Daarom blijven we nog maar even lekker rondhangen bij Pong Phen. Over een week zien we wel weer verder. Voor ons is het vooral belangrijk dat we het naar onze zin hebben en dat we genieten van de dingen die we doen. Het gaat ons er niet om dat we zoveel mogelijk landen zien in een zo kort mogelijke tijd. Mijn zus zei laatst tegen mij: "Jullie zijn helemaal geen echte wereldreizigers, jullie zijn gewoon hele grote Thailandfans". En ik kan haar geen ongelijk geven. Wij voelen ons nu eenmaal 'thuis in Thailand'!

• 03 Januari 2007 - 08:40

Pa En Ma:

Wij hadden de verhalen al via de mail gelezen.
    Dus willen wij zeggen
    geniet nog maar van alle mooie dingen die jullie gaan beleven.groetjes en een dikke kus voor jullie allebei.

• 03 Januari 2007 - 10:19

Dineke:

gelukkig dat Dennis al weer beter is, een heel fijn jaar voor jullie en geniet nog een poosje

groetjes uit Hellendoorn

• 03 Januari 2007 - 12:43

Jaap En Diny En Kids:

wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar en nog vele reisdagen op jullie wereldreis wij lazen dat jullie het nog steeds naar de zin hebben en dat is toch heel belangrijk
    wij hopen nog heel veelmooie brieven van jullie te krijgen wij hopen toch gauw weer een berichtje te ontvangen met vriendelijke groeten je vroegere buurtjes

• 03 Januari 2007 - 13:18

Ine:

heeeeey Thailandfans,

een heel gelukkig nieuwjaar.

liefs van zus.

• 03 Januari 2007 - 17:47

Sonja:

Wij wensen jullie een super mooi nieuwjaar, dat het maar een knallend 2007 mag wezen. Heel veel reis plezier gewenst. Veel liefs van roy, sonja en brian

• 03 Januari 2007 - 17:59

Annelies Bouwmeester:

Hoi Henrike en Dennis,

Gelukkig nieuwjaar!!! en nog heel veel plezier!!

Groetjes Alfred en Annelies

• 04 Januari 2007 - 10:19

Ivonne, Klaas, Kids:

Jullie zijn er toch ook om ervan te genieten? Doen dan!! Een heel gelukkig en gezond 2007.

• 06 Januari 2007 - 20:47

Marije :

wat leuk om dat alles te lezen van jullie,ik zat vanmiddag bij gjalt en natasja op de verjaardag van neefje anne en die liet het me zien.
    erg leuk om jullie(wilde) verhalen te lezen.ik zal het zelf zo willen doen,maar ja gaat een beetje moeilijk met een kind van een jaar,(ja onze zoon daan is alweer een jaar geworden de dag voor kerst,de tijd gaat hard!)
    maar genieten jullie nog maar lekker en nog heel veel plezier en doe kalm aan,en ik zal regelmatig is even lezen wat jullie allemaal mee maken!!
    groetjes marije kootstra-witte.

• 06 Januari 2007 - 23:28

Herman En Jansje:

Van uit een nat Hasselt wensen wij jullie een gelukkig en gezond 2007.Geniet en laat ons mee genieten met je geweldige mooie verslagen groetjes

• 09 Januari 2007 - 13:32

Bruintje:

Ook in Frankrijk eindelijk internet! Erg op tijd maar toch nog de allerbeste wensen voor 2007!!

Dennis wat heb jij een leuk cadeautje gekregen. Ik heb een vermoeden aan wie jij gedacht hebt toen je het cadeautje open maakte..... Alleen heb ik die nog nooit in goud gezien.

Groetjes uit VLF

• 09 Januari 2007 - 20:49

Rosa:

het aller eerst wil ik jullie een goed en gezond 2007 wensen endat vinden mijn papa en mama ook ik heb er allemaal niks van mee gekregen er was zo heb ik gehoord een boel lawaai maar ik heb lekker geslapen en dus niks gehoord verder ben ik vandaag naar het buro geweest en woog bijna 8 kilo en doe het dus goed zo zie ik er ook wel uit en alles smaakt ook zo lekker wat mijn moeder voor mij klaar maakt nou ik moet stoppen want het is baby bed tijd weltrusten en tot de volgende keer

john ingrid en rosa

• 10 Januari 2007 - 18:52

Arjon&Jannie En Kids:

Bedankt voor jullie kaart via de mail. Wat een verrassing. Jullie ook een heel goed en gezond 2007 toegewenst. En... als jullie weer in ons kikkerlandje zijn, zijn jullie van harte welkom aan het Fonteinkruid 58.
    Geniet nog maar even van de laatste maandjes!!

Groetjes, Arjon & Jannie, Bertine, Gerjon en Erwin