Genieten geblazen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Genieten geblazen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Genieten geblazen

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

13 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

We hebben er lang naar uitgekeken, toeren met de campervan door Nieuw Zeeland. Absolute vrijheid. De enige verplichting die we hebben is dat de camper 25 oktober wordt teruggebracht. Tot die tijd is het genieten geblazen en ik moet zeggen dat dit geen enkel probleem is.

Nieuw Zeeland is echt een heel mooi land. De natuur heeft hier van alles te bieden, je kunt het zo gek niet bedenken. En aan ruimte is geen gebrek. De ruimte die we in Nederland missen, hebben ze hier in overvloed. Je kan hier kilometers rijden zonder een huis tegen te komen. Het enige wat je dan ziet zijn heldergroene heuvels met schapen en lammetjes erop. Soms hebben we het gevoel dat we in een film zijn beland. Dan rijden we door van die dorpjes waarin de tijd lijkt stil te staan. Bij het tankstation wordt de tank voor je volgegooid door een pompbediende die ondertussen vriendelijk een praatje met je maakt. En midden op de 100 kilometer weg moet je ineens stoppen, omdat de herder en zijn honden de schapen bij elkaar drijft. We zien hier echt zoveel mooie dingen. Als we een keuze moesten maken wat we tot nu toe het leukste vonden, dan zouden we het echt niet weten. We hebben prachtige stranden gezien, diepe valleien, helderblauwe meren, besneeuwde bergen, watervallen, geothermische gebieden, ga zo maar door. Dit laatste verdiend nog wel een nadere beschrijving. Een van de meest actieve geothermische gebieden ter wereld, bevindt zich in het centrum van het Nieuw Zeelandse noordereiland. Actieve vulkanen, sissende kraters, borrelende modderpoelen. vulkanische meren, geisers. Een behoorlijk indrukwekkend stukje Nieuw Zeeland en daarom ook drukbezocht door toeristen. En daar wordt ook handig op ingespeeld. In dit gebied bevinden zich enorm veel spa's waar gebruik wordt gemaakt van het minerale water dat hier uit de grond komt. Erg lekker natuurlijk als je een dag wilt ontspannen, maar wel een behoorlijke aanslag op je budget. Wij hebben het denk ik best handig aangepakt door op een motorcamp te gaan staan, waar je als campinggast gratis gebruik mocht maken van de naastgelegen thermale baden. Tja, we blijven toch echte Nederlanders. De baden waren overigens erg lekker. Zo lekker dat we er 's middags, 's avonds en 's ochtends in hebben gezeten. Het kokendhete minerale water werd iets verderop door een geiser uit de grond gespoten en stroomde zo de thermale baden in. Onderweg werd het door een installatie afgekoeld tot zo'n 39 graden, wat een heerlijke temperatuur is. En dan nog het uitzicht op de vallei dat we hadden vanuit de baden. Dat maakte het helemaal af. Op zo'n moment beseffen we maar al te goed wat een geweldig leven we hebben.

We hebben nu nog iets meer dan 2 weken te gaan in dit prachtige land. Wat ons nog rest is het uiterste noorden. Een gebied met tropische stranden, baaien en eilanden. Daarna zullen we weer afzakken naar Auckland om nog een paar dagen in deze stad te vertoeven. Een fijn vooruitzicht dus.

Dit was het weer voor nu. SEE YA!

• 13 Oktober 2006 - 08:04

Pa&ma:

wat het daar mooi zeg,dit is wel een hele andere vakantie hoor,jammer dat het alweer zo snel voorbij is geniet er dus maar extra van

• 13 Oktober 2006 - 08:18

Bets:

RUIM BAAN WIJ KOMEN ER AAN....het ziet er echt geweldig uit, heb het fijn daar hoef ik niet te zeggen, lijkt nu van zelf te gaan, dus zeg ik GENIET MAAR VEEL..jooowh

• 13 Oktober 2006 - 09:20

Dineke:

Het is daar echt fantastisch mooi als je de foto's ziet, voor ons als camperbezitter zou het ook geweldig zijn, want wij kennen de vrijheid van een camper al natuurlijk, maar ja!!misschien ooit nog eens fijne reis nog verder groetjes Gerard en Dineke

• 13 Oktober 2006 - 15:57

Annelies:

Ik kan maar 1 ding zeggen:
    IK BEN JALOERS!!!!!

Liefs Annelies

• 14 Oktober 2006 - 11:09

Chantal:

Geweldig, wat een mooi land!!! We zijn wel een beetje jaloers hoor!
    Verder gaat alles goed. Oh ja Levi heeft inmiddels al weer twee tanden door. Grappig gezicht!!! Spreek jullie snel!!!!
    Liefs Chantal, Thomas en Levi

• 14 Oktober 2006 - 20:01

Rosa John En Ingrid:

mooie foto's hebben jullie weer gestuurt alvast gefeliciteerd met je moeder en dennis met z'n schoon moeder jammer dat jullie er niet zijn we hebben een leuk kadootje gekocht waar ze veel aan zal hebben verder zeggen we nog niks dat horen jullie later wel want straks zit mien er nog achter en dan weet ze het al en ook rosa heeft wat gemaakt op het kdc maar wat dat is weet alleen rosa nou ik ga weer want john gaat nog even naar de kroeg want vannavond is het barry zijn laatste werk avond hij stopt ermee heeft er geen zin meer in nou tot later en drink een borrel op jullie moeder groetjes

• 15 Oktober 2006 - 06:41

Roy, Sonja En Brian:

Wauw want een prachtig land is dat zeg, dat wist ik niet!!!Jammer dat het zo ver is anders zou ik met de caravan er wel door willen toeren. Ben dus best jaloers op jullie. Geluksvogels!! Geniet er nog maar van van deze prachtige reis en laat ons niet te lang in spanning voor een volgend schrijven en mooie foto's!! Liefs vanuit hasselt!! maf hoor ik ben net uit bed en jullie gaan er strakkies weer in!!

• 15 Oktober 2006 - 12:13

Mouse En Mir:

allemachies, de hele weg vol met shoarma??????? schitterende foto's. het is voor ons ook aftellen geworden, nog 7 weken en dan vertrekken wij helemaal naar hoogeveen. wil je op de hoogte blijven, hoe het daar met ons gaat? kijk dan op mouseenmir.waarbenjij.nu (hehehe)

• 16 Oktober 2006 - 12:02

Ine:

hé Den en zus, fijn om je even gesproken te hebben. Even aan je stem horen hoe het echt met je gaat. De verhalen en mailtjes zijn allemaal fantastisch. En op de foto`s ziet alles er super uit. Maar nu heb ik ook even in het echie gehoord dat jullie het geweldig hebben! Een fijne tijd nog.....Liefs, Ine.

• 18 Oktober 2006 - 14:07

Rááámkòòw:

Hey Den en Henrike,

Inmiddels ben ik weer lekker aangekomen in het koude kikkerlandje. Het weer is hier nog beter dan de laatste weken op Kreta. Maar goed dat jullie je zo vermaken.

Take Care

Groet uit Hasselt

• 22 Oktober 2006 - 18:45

Janine:

Super om te zien hoe het daar werkelijk eruit ziet aangezien ik nog 9 weken moet aftellen maar dan zelf een dikke maand naar New Zealand ga dus...heerlijke voorbereiding en genieten voor mij...thanks! Have fun there....

• 24 Oktober 2006 - 10:27

Pieter:

Ziet er nier verkeerd uit die plek waar jullie nu rond struinen!! Is toch iets anders dan ons Hasselt. Veel plezier nog.