De lente is begonnen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu De lente is begonnen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

De lente is begonnen

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

28 September 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

We zijn aangekomen in Nieuw Zeeland, de meest verre bestemming die we tijdens onze reis zullen aandoen. Als je de aarbol bekijkt, dan hangen we nu omgekeerd aan Nederland. Maar niet alleen geografisch gezien is Nieuw Zeeland omgekeerd. Hoewel in Nederland de herfst haar intrede heeft gedaan, is hier down under de lente begonnen. En aangezien de lente mijn favoriete seizoen is, kan mijn geluk niet op. Net als in Nederland kan je aan alles en iedereen merken dat het mooie weer er aan komt. De mensen komen hun huizen uit, de korte broeken worden uit de kast gehaald, de daken van de auto's gaan open, de terrasjes zitten vol, de vogeltjes fluiten en het mooiste van de lente: de bomen staan in bloei. Prachtige roze en witte bloesem siert de straten. Voor de tweede keer dit jaar lente, wat een heerlijk gevoel.

We zijn nu in Auckland de grootste stad van Nieuw Zeeland. We hadden van tevoren al een hostel geboekt en dat bleek een goede keus te zijn. City Garden Lodge, echt een superhostel. Een tuin, een slaapkamer met heerlijke dekbedden, een enorme zitkamer en een keuken waar ik eindelijk weer eens mijn eigen eten kon koken. En dat was heel erg prettig. Geen rijst, maar gewoon groenten, aardappels en een lapje varkensvlees.

In Auckland hebben we enorm veel gewandeld. En dat is hier geen gemakkelijke opgave, omdat de hele stad uit heuvels bestaat. We zijn dus blij dat we vanaf morgen met de camper gaan rondtrekken, dan kunnen onze benen even tot rust komen. We hebben een camper gehuurd van een Nederlands gezin met drie kleine kindjes. Anderhalf jaar terug zijn ze naar Nieuw Zeeland geemigreerd. Het is een mooie compacte camperbus en waarschijnlijk veel schoner dan wanneer we een camper zouden huren bij een verhuurbedrijf. Nu alleen nog de boel inpakken en dan hebben we 4 weken de tijd om Nieuw Zeeland te verkennen. We hopen dat het weer zo blijft als de afgelopen dagen (20 graden en zonnig), dan kan onze reis door kiwiland niet meer stuk.

• 28 September 2006 - 11:49

Ivonne Klaas En Kids:

Elk berichtje wordt tot nu toe met opwinding begroet. Zo van wat hebben ze nu weer beleefd en hoe gaat het. Het is zo ontzettend leuk om te zien, alsof jullie nooit iets anders hebben gedaan. Nog heel veel plezier, groeten uit Windesheim

• 28 September 2006 - 16:14

Jaap En Diny En Kids:

wat een prachtig weer en omgeving, volgens mij zouden jullie daaar goed op je plaats zijn als je ging emigreren, maar daar zal wel geen sprake van zijn. geweldig genieten doen we nog steeds van jullie berichten en foto's, de groetjes van jaap, diny en kids

• 29 September 2006 - 06:41

Sonja, Roy En Brian:

Dus jullie hebben lente in nieuw zeeland. Wat maf he!! Jullie volgen dus eigenlijk het mooie weer, slim!! Is het nu ook heel vreemd om weer in een andere cultuur te zijn, kan me voorstellen dat dit heeeel wat anders is als bali en java. Mensen en omgeving zijn meer zoals ons?! Nou geniet van jullie rondreis. Schrijf gauw weer wat met prachtige foto's!! Veel liefs van ons.

• 29 September 2006 - 06:50

Pa&ma:

vakantiegroetjes uit spanje
    nog even en dan moeten wij ook zelf weer koken dan is het luie leven weer voorbij . wij spreken jullie binnenkort wel weer
    veel plezier nog

• 29 September 2006 - 08:30

Chantal:

Mooie foto's!! Heel anders dan Thailand, Maleisie, Java etc.
    Geniet van jullie rondreis!!

• 29 September 2006 - 12:23

John Rosa En Ingrid:

hallo daar allebei alles gaat goed daar nou hier ook rosa heeft afgelopen dinsdag weer twee prikken gehad niet leuk hoor maar gaat het weer prima en vanmorgen (vrijdag) zijn we wezen zwemmen voor de tweede keer en dat vindt ik erg leuk op het kinderdagverblijf gaat het ook prima en daar hebben we zaterdag feest dan hebben ze open huis in het nieuwe gebouw waar als ik op dinsdag en donderdag morgen heen ga nou ik ga weer want ik mag mijn fruit hapje hebben doeiiiiiiiii

• 01 Oktober 2006 - 20:50

Bets:

hoi hoi, ben nog even opzoek gegaan naar een beetje voorjaar in hasselt, maar niets gevonden, vanaf vandaag ook ander weer, echt een beetje herfst..veel plezier daar aan de andere kant van onze aardbol, xxx bets

• 02 Oktober 2006 - 12:31

Ine:

Vandaag het eerste lesje gedaan over jullie reis. De kinderen weten nu alles over indonesie...We hebben rijst gegeten en thee gedronken, maar de dikke spin die voor je deur de wacht hield heeft het meeste indruk gemaakt! Ik kijk uit naar jullie verhalen over nieuw-zeeland, zodat de kinderen ook van alles over dit land kunnen leren. Veel plezier...

• 02 Oktober 2006 - 14:31

Gerda Van Gelder:

Lente voor jullie,herfst voor ons, slecht weer hier.
    Wat leuk een reis met een camper, zo zie je nog eens wat van de wereld, geniet ervan en wens jullie nog een goede reis maar dat zal wel lukken denk ik.De groetjes van de van Geldertjes.

• 03 Oktober 2006 - 20:22

Bets:

ik heb de foto gegeven..

• 03 Oktober 2006 - 21:23

Henrike:

Nou, tranen met tuiten???

• 04 Oktober 2006 - 20:26

Bets:

neeee, ze was druk met eten in elkaar aan het klongelen(ze snapt de handige tips uit mijn receptenboekje nog steeds niet), ik was daar weer eens op een verkeerd moment, we zullen het vast nog wel lezen wat ze er echt van vind!!denk ik..

• 07 Oktober 2006 - 18:02

Melissa:

hoi ik slaap vandaag bij buurvrouw jannie en buurman jan (alweer) maar ik vind het wel leuk hoor wij zijn nu monopoly aan het spelen
    en nu komt ricardo iets vertellen

• 07 Oktober 2006 - 18:15

Ricardo Roeberts:

hoi goeie morgen voor jullie maar niet voor ons want wij gaan om ongeveer om half 11 11 uur naar bed en julie komen net uit bed dat is toch raar en mijn moeder is op 3 oktober jarig geweest ze is 80 geworden (grapje) ze is 33 geworden hoor ja stout he en ik moet al voor de zoveelste keer bij jan en jannie slapen en voor de zoveelste keer monopoly spelen van melissa daar word ik zat van en nog veel plezier vanacht voor ons en voor jullie sochtens en nog veel plezier in nieuw zeeland en daarna in australie en het is vast leuk in die camper.