De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

25 Juli 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Er zijn alweer twee weken voorbij gegaan sinds ons laatste verhaal. De tijd vliegt echt voorbij. De afgelopen twee weken zijn we druk geweest met reizen, onze backpack in- en uitpakken en verzinnen wat het volgende is dat we gaan doen. Ja... het leven van een backpacker is erg zwaar!

Twee weken geleden, even denken... toen zijn we vanaf Penang met de ferry naar het vasteland van Maleisie gegaan. Vanaf daar heeft het nog zo'n 6 uur geduurd voordat we met de bus aankwamen in de Cameron Highlands. Tot nu toe de langste busreis die we hebben gemaakt in de tijd dat we weg zijn, dus dat valt nog wel mee. Ondertussen konden we genieten van het uitzicht en werd er een bod van 10 dollar gedaan op onze MP3 speler door een klein jongentje. Maar nee, die willen we natuurlijk niet kwijt. Toen we aankwamen in de Cameron Highlands, hebben we eerst maar eens een vest aangetrokken. Het was hier namelijk slechts 24 graden en 's nachts zo'n 19 graden. En geloof me dat is geen pretje als je wekenlang dag en nacht 35 graden hebt gehad. Maar ik moet zeggen, de omgeving is echt prachtig. Bergen, theeplantages, jungle, een ideale plek om tot rust te komen. We hebben een junglewalk gedaan. Dit was niet spectaculair maar wel de moeite waard. Onderweg hebben we watervallen gezien, grote paddenstoelen, bananenbomen. Soms moesten we ons door hele smalle paadjes wurmen. Een stap te ver opzij en je zou in de afgrond liggen. We hebben ook een theeplantage bezocht. Eigenlijk had ik niet verwacht dat theeplantages zo enorm groot waren. Bergen vol met alleen maar theestruiken. Dus lieve zus... er is nog voldoende thee voor ons voor de komende jaren. Uiteraard hebben we bij de theeplantage ook een heerlijk kopje thee uit eigen tuin gedronken. Verder hebben we in de Cameron Highlands echt genoten van de rustige omgeving. Geen auto's die continue voorbij razen, geen opdringerige mensen die je producten proberen aan te smeren, geen lawaaiige airco of ventilator die je 's nachts wakker houdt. En als klap op de vuurpijl beschikte ons guesthouse over een enorme tuin waar we heerlijk konden zitten. Zes dagen hebben we doorgebracht in de Cameron Highlands, toen werd het tijd voor weer wat leven in de brouwerij (en voor wat warmer weer). Op naar de grote stad, op naar Kuala Lumpur!

Kuala Lumpur is echt heel erg gaaf. Het is een moderne stad. Het doet een beetje westers aan, maar tegelijkertijd heb je ook wel het gevoel dat je in Azie bent. Hoge wolkenkrabbers en enorme shoppingmalls worden afgewisseld met Aziatische eettentjes aan de weg en typisch Aziatische winkeltjes. Tot nu toe hebben we onze tijd hier gevuld met een museumbezoek, een bezoek aan de Petronas Twin Towers (echt megagroot, ongelooflijk), shoppen, bioscoopbezoekjes en ga zo maar door. Er is hier zo veel te doen. Op dit moment wordt het Mega Sale Festival gevierd. Kortingen lopen op tot 70 procent. Kuala Lumpur staat op z'n kop. In de shoppingmalls krioelt het van de mensen, er worden dans- en zangoptredens gegeven en de avond wordt afgesloten met vuurwerk, echt waanzinnig. Maar ons hoogtepunt (of eigenlijk die van mij alleen)... een heerlijk ovenvers bruingebakken stokbrood, mmm...

We blijven nog tot vrjdag in Kuala Lumpur. Dan vliegen we naar Java om in alle rust door te reizen naar Bali. Ons vooruitzicht: vulkanen, bergen, witte stranden, blauwe lucht. Wat wil een mens nog meer?

• 25 Juli 2006 - 09:13

Bets:

gaaaaf...

• 25 Juli 2006 - 09:14

Angela En Ronald:

jullie genieten er echt van hoor. Lekker alles rustig aan doen. Wij gaan vrijdag naar Kuala Lumpur. Hoe laat vliegen jullie verder naar Java. Wij gaan in BK om 10.00 uur weg. Is toch wel heel jammer dat we elkaar net missen. Wij hbben nu een heerlijke tijd in BK en bij de river kwai. Jullie even jaloers maken Nou de groetjes maar weer en wie weet zien we elkaar nog even in KL

• 26 Juli 2006 - 18:34

Ine:

Heeeeeeeey zussie en Dennis,
    Soms vliegt de tijd echt voorbij. Jullie zijn al best weer een tijdje onderweg. Maar soms kruipt de tijd ook, hoor. Nu iedereen om me heen vertrekt naar Griekenland, Frankrijk, Turkije en Spoolde, mis ik jullie hier extra. Maar... door jullie reisverhalen kan ik jullie vakantie een beetje meebeleven. Super! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Ine.

• 26 Juli 2006 - 18:45

J B:

Heeeeeeee Dennieeeeeeeee

Nog 2 dagen en dan is het voor ons hier zover lekker vakantie,wel 3 weken.
    De temp. is hier ongeveer gelijk als bij jullie(alleen wij moeten iets doen).
    Maar zoals ik al zei nog 2 dagen. Groeten

• 26 Juli 2006 - 21:40

John, Rosa En Ingrid:

zo te lezen gaat alles daar naar wens nou hier ook wel alleen mag het wel iets minder warm rosa heeft er een klein beetje last van maar ja wat doe je daar aan heb je ook al gehoord dat ze al uit de wieg is ze draait helemaal om en ligt dus nu in haar ledikant papa moet alleen de groene klamboe nog ophangen en dan is het klaar maar verder slaapt ze er heerlijk indinsdag avond zijn we op het kinderdagverblijf geweest waar rosa heen gaat erg leuk maar ook wel weer spannend 5 september gaat ze daar voor de eerste keer heen ze heeft ook al 2 x bij je vader en moeder geslapen nou ik ga stoppen jullie krijgen van rosa een paar hele dikke zoenen en van ons natuurlijk ook groetjes van ons drieen

• 27 Juli 2006 - 07:31

Dennis En Henrike:

Prettige vakantie gewenst voor iedereen die hier aan toe is. Geniet ervan!

• 27 Juli 2006 - 21:22

Jansje En Herman:

Hallo jongelui We vinden de reisverslagen die jullie schrijven geweldig om te lezen en vooral dat het jullie goed gaat.We hebben de sleurhut weer voor de deur staan en gaan maandag naar Varseveld voor 3a4 weken.We kijken al uit naar het volgende verslag.Groetjes

• 28 Juli 2006 - 11:19

Fam. Eenkhoorn:

luitjes, wat een leven hebben jullie, wij gaan morgen, 29 juli op vakantie, dus we zijn er even niet, nog veel plezier, en hou het goed. groetjes, jaap,diny, roelof en jacco

• 30 Juli 2006 - 19:13

"broekhuusie":

Hallo Henrike en Dennis, na een tijdje weer eens even op jullie site gekeken, met name de foto's zien er erg "beroerd" uit. Veel plezier op Java en Bali. En Henrike "goed uutkiek'n", goetjes carla.

• 31 Juli 2006 - 21:56

Maurice D:

tja ik had ook niet verwacht dat me dit zou lukken. maar goed, ik heb die foto,s eens ff bekeken maar als dat jochie jou 10 dollar bied voor die mp3 hoef je niet gelijk al z,n tanden dr uit te slaan he. zo te lezen gaat het goed met jullie, en dat doet ons deugd. geniet ervan, dan ga ik nu ook ff 2 kuala lumpur met sate bestellen. ga jullie goed

• 03 Augustus 2006 - 17:51

Sonja:

Wat prachtig allemaal. Het is elke keer weer genieten van jullie verhalen en van de foto's.
    Goede reis in bali en niet nog bruiner worden als jullie al zijn he! Wij gaan bruin worden aan de noordzee. Vertrekken ook vrijdag, voor jullie is dat vandaag voor ons morgen, grappig hoor. We gaan naar heemskerk en verheugen ons er ook erg op. Nou heel veel plezier samen en we horen wel weer!!!!

• 08 September 2006 - 11:09

Janine:

he henrike...en dennis natuurlijk ook. Vetgaaf om dingen van jullie te lezen aangezien ik in dec naar kuala lumpur ga en naar nieuw zeeland. Ik moest van je moeder de groeten doen aangezien ik jullie site van haar net heb ontvangen. ZEg veel reisplezier en ben jaloers op je ...zucht maar goed nog 16 weken en dan nzl here we come en volgend jaar aussie... succes en have fun