Donder, bliksem en zonnestralen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Donder, bliksem en zonnestralen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Donder, bliksem en zonnestralen

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

12 Juli 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Thailand uit, Maleisie in. Vorige week woensdag was het zover. Tijd voor onze tweede bestemming. In Bangkok zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan. Al snel had ik spijt dat we niet met de trein waren gegaan, want de taxichauffeur scheurde met 150 kilometer per uur de weg over en haalde van links en rechts iedereen in. Af en toe moest er dus even flink op de rem worden getrapt. Gelukkig zijn we heelhuids aangekomen op het vliegveld. Op naar Maleisie.

Na een uur en 40 minuten kwamen we aan op het zonnige eiland van Pulau Penang. En die zon was nou net wat we hadden besteld. Nadat we door de controle waren en onze tassen hadden, zijn we samen met nog een meisje met de taxi naar Georgetown, de hoofdstad van Penang, gegaan (met z'n 3en een taxi delen is natuurlijk goedkoper).
Georgetown is een leuke stad. Het is een mengelmoes van verschillende culturen. Hindu's, Boeddhisten, Moslims en Christenen en dat alles leeft vredig met elkaar samen.
Vanaf Georgetown vertrekken de bussen naar alle bezienswaardigheden in de omgeving. En ook niet onbelangrijk...er is een enorm winkelcentrum. Ook stikt het er van de guesthouses, dus het was voor ons niet moeilijk om een goed guesthouse te vinden "Stardust". Het is een simpel maar schoon guesthouse en ze hebben fijne bedden. Het was alleen wel een beetje jammer dat er voor ons raam om 12 uur 's nachts werd begonnen met het openbreken van de weg. En dit ging door tot 5.30 uur in de ochtend. Je zult begrijpen dat we dus ondanks de fijne bedden niet zoveel slaap hebben gehad.
Hoewel we behoorlijk uitgeput waren van de slapeloze nacht, zijn we de volgende dag toch maar op pad geweest. We hebben de bus genomen naar de Kek Lok Si tempel. Dit is de grootste Boeddhistische tempel in Maleisie. De tempel is gebouwd op een berg. Vanaf een afstand een prachtig gezicht, maar ook van binnen is de tempel erg mooi. De bouw van deze tempel heeft meer dan 20 jaar geduurd, maar het resultaat mag er dan ook zijn.

Na twee nachten Georgetown zijn we met de bus naar Batu Ferringhi gegaan. Met als doel lekker lui aan het strand zitten. En dat is gelukt. We hebben een guesthouse gevonden pal aan het strand. Het guesthouse zelf stelde niet zoveel voor, maar de kamers waren schoon en dat is het belangrijkste. In Batu Ferringhi hebben we de dagen echt volgemaakt met niets doen. Beetje op het strand liggen, af en toe een wandeling maken, genieten van de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien, op het balkon lezen (en ja...ook Dennis heeft zich verdiept in de literatuur). Lekker lui dus. O ja, en heerlijk eten. We hebben een geweldig Indiaas restaurantje ontdekt, waar we met z'n 2en voor zo'n 3,30 euro een heel uitgebreide maaltijd konden eten, inclusief drinken. Chicken curry, rijst, roti en fried vegetables. Echt heerlijk. Ik denk zelfs lekkerder dan onze eigen Hollandse pot.

In Batu Ferringhi hebben we erg geluk gehad met het weer. Af en toe regen, maar we hebben ook aardig wat zonnestralen gehad voor de tijd van het jaar. Alleen zondagnacht werden we opgeschrikt door een enorm kabaal. Het onweerde, bliksemde en regende zo hard, dat kan je je niet voorstellen. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Het was een aaneenschakeling van donder en bliksem. Ik durfde niet naar buiten te kijken, omdat ik bang was dat alles onder water zou staan en dat we elk moment geevaccueerd konden worden. Gelukkig heb ik een stoere man die me gerust wist te stellen. Ik heb voor de zekerheid toch maar even naar buiten gekeken en eigenlijk viel het met de hoeveelheid water nog wel mee. Dus mam...ik zal je nooit meer plagen als het in Nederland onweert oke?

Op dit moment zitten we weer in Georgetown. Dit is even een tussenstop omdat we vanaf hier overmorgen vertrekken naar de Cameron Highlands. Even afkoelen na de hitte van de afgelopen 5 weken.

• 12 Juli 2006 - 06:14

JB:

Heee dennieeee

• 12 Juli 2006 - 06:20

Henrike:

Oke Bets, kom maar op met die foto van Ine.

• 12 Juli 2006 - 06:23

Dennis:

Heee JeeBee, mis je me al of red je het wel zonder mij?

• 12 Juli 2006 - 06:33

Jb:

Gaat wel goed hoor

• 12 Juli 2006 - 11:57

Bets:

hoi hoi..supper die foto's..zou wel een weekje met ine bij jullie komen om het zelf te zien..foto is onder weg..groet van onder de toren..joooowh

• 12 Juli 2006 - 14:40

Ine:

Van je hieperdepiep hoera jaja... van harte gefeliciteerd met oma! Als ik m`n kopje thee bij Bets op heb ga ik kijken of er wat familie in Spoolde is om oma`s 93ste verjaardag mee te vieren. Jammer dat je er niet bij kunt zijn. De familiefeestjes zijn toch minder gezellig zonder jou. Mis je...Ine.

Hé...Bets en Henrike, willen jullie, i.v.m de wet op de privacy, eerst ff met mij overleggen voor er foto`s van mij over de wereld gestuurd worden!

• 12 Juli 2006 - 14:53

Bets:

Nee hoor Ine dat wil ik niet...

• 12 Juli 2006 - 19:00

Dineke:

wat heerlijk dat jullie ons zo laten meegenieten van jullie reis, het is dat ik niet zolang van huis kan en wil.(kinderen/kleinkind) maar ik ben toch wel een tikje jaloers

groetjes

• 13 Juli 2006 - 13:11

Miriam De J:

Hey reizigers,
    leuk om de foto's te bekijken van wat jullie allemaal zien......
    goede reis naar de volgende bestemming! ennuh, verder is er nog weinig gebeurd hoor!
    groet'n miriam

• 14 Juli 2006 - 09:02

Ellen Ensing:

Ik blijf jullie volgen !! Heerlijk zeg, krijg al zin aan vakantie....

• 17 Juli 2006 - 19:17

Hermhen:

hee hoest daar heb de fotos bekeken zijn heel mooi groeten

• 20 Juli 2006 - 21:31

Bruintje:

Ziet er goed uit die pics!!! Veel plezier in Malesie!!!