Onze laatste dag in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Thailand

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

04 Juli 2006 | Thailand, Bangkok

Helaas, vandaag is het alweer onze laatste dag in Thailand. We zijn hier nu een maand (ja, een maand alweer) en we hebben het hier heel erg naar onze zin gehad. Morgen om 8.55 uur Nederlandse tijd vliegen we naar Maleisie. Hier hebben we natuurlijk ook veel zin in. Al is het alleen nog even afwachten wat voor weer we hebben.

Sinds ons vorige verhaal is er eigenlijk niet zo heel veel spectaculairs gebeurd. We hebben nog een week in Kanchanaburi doorgebracht. Dit was uiteraard heel erg gezellig. Op onze laatste avond daar hebben de mensen van Pong Phen ons getrakteerd op een afscheidsdiner. Echt superlief. Gelukkig komen we hier in november nog een keer terug samen met papa en mama van Gelder.

Vorige week dinsdag zijn we vanuit Kanchanaburi vertrokken naar Hua Hin, een badplaats aan de oostkust van Thailand. We kwamen hier om lekker bruin te bakken aan het strand. Maar helaas was er geen zon te bekennen, wel regen. Gelukkig hadden we een leuk guesthouse waar we ons ook prima konden vermaken: " King's Home". De eigenaar van dit guesthouse is John de Koning, een Nederlander. Hij woont samen met zijn Thaise vrouw en dochter in Hua Hin in een behoorlijk groot huis. Hier verhuurd hij een aantal kamers. Het huis staat echt bom en bomvol met allerlei prullaria die John heeft verzameld gedurende al zijn reizen (hij heeft namelijk altijd in het buitenland gewerkt). Maar goed, al die prulletjes maken het wel weer erg gezellig.
Hua Hin op zich is ook een heel leuke stad, al stikt het er van de toeristen. Er zijn ontzettend veel tentjes waar je heerlijk kan eten voor slechts 30 Bath (ongeveer 60 cent). En elke avond is er een "nightmarket" waar je echt supermooie spullen kan kopen. Kleding, beeldjes, stoffen, noem maar op. Wij hebben hier dan ook onze eerste spullen gekocht: twaalf prachtige kussenhoesjes van Thaise zijde en twee lampjes voor onze slaapkamer. We hebben dan wel geen huis meer, maar ach...

Afgelopen zondag zijn we vanuit Hua Hin met de minibus richting Bangkok vertrokken. Maar al na een half uur had ik het gevoel dat ik moest plassen. En door alle hobbels in de weg werd dit alleen maar erger. Toen ik echt heel nodig moest, heb ik aan een meisje voor mij gezegd dat ik naar het toilet moest. Zij gaf dit door aan de chauffeur, maar ook alle andere Thai konden dit horen. Het gevolg was dat iedereen zich omdraaide en naar mij begon te lachen. En ja hoor...de bus werd speciaal voor mij stopgezet. Gelukkig niet in de berm maar bij een openbaar toilet (al kan je dan misschien toch nog beter in de berm plassen). Toen mijn blaas geleegd was, konden we weer verder richting Bangkok. Op dit moment zijn we hier dus nog steeds. We logeren nu bij Kaan en Christian (haar vriend) en geloof me, zo'n mooie en schone kamer hebben we nog nooit gehad. Kaan en Christian zorgen goed voor ons. Kaan maakt 's ochtends ontbijt voor ons klaar en Christian neemt ons mee uit eten. Soms voelen we ons een beetje schuldig omdat alles voor ons betaald wordt, maar "you are our guests", dus dan hoort dit blijkbaar zo. Nou ja, dan genieten wij er maar gewoon even van, want morgen is het weer voorbij en dan begint het zware backpackersleven weer.

• 04 Juli 2006 - 10:46

Dennis:

J.B. te G. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw e-mailadres achter te laten op dennis_henrike@hotmail.com

• 04 Juli 2006 - 11:54

Dineke:

Hoi Dennis en Henrike

leuk bericht, fijn dat jullie het zo goed hebben
    hier is het echt hartstikke heet wat dat betreft had je niet weg hoeven te gaan, maar ik denk dat ondanks de regen de temperatuur daar ook wel goed is.

nou heel veel plezier in maleisie, ik kijk al weer uit naar jullie volgend bericht.

groetjes ook van Gerard

• 04 Juli 2006 - 18:46

J B:

Zelfs het onderduik adres van A-J Gevonden ?
    Hij heeft wel een boel zooi hoor .
    Ook chips zakjes gezien?

• 05 Juli 2006 - 20:37

Herman En Jansje:

Fijn dat het jullie goed gaat.Het begint hier nu toch wat slecht weer te worden.Nu een goede reis naar Maleisie.groetjes van de oude buurtjes

• 06 Juli 2006 - 07:32

Bets En De Timmermannetjes:

hoi hoi..zie er leuk uit.jullie boffen maar met al die lieve mensen daar.zouden we een natuur foto kunnen krijgen?(geen billen maar een berg of zo)krijg je eeen mooie foto van ine terug.lijkt me een goede ruil.verder geen nieuws maar wel de groetjes van onder de toren.joooowh

• 07 Juli 2006 - 20:38

Fam Eenkhoorn:

het is een leuke site!!!!

• 09 Juli 2006 - 12:09

Remco:

Klinkt allemaal goed hoor!!! Hier allemaal erg druk, maar we redden het wel!!!!

Good luck en groet van Kreta