Wat een leven - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Wat een leven - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Wat een leven

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

20 Juni 2006 | Thailand, Kanchanaburi

"Dennis?"... "Ja"... "Je zou maar moeten werken morgen"... "Ja meissie, daar hoeven wij voorlopig niet bij na te denken"... "Nee, welterusten"... "Ja, welterusten".

Tjonge, wat een leven. Een jaar lang niet werken en alleen maar leuke dingen doen. Een droom van veel mensen denk ik, maar voor ons is dit werkelijkheid. En leuke dingen doen we zeker. We zitten nu 1,5 week in Kanchanaburi en deze stad verveeld ons nog steeds niet. We hebben ontzettend veel lol met de meiden die hier werken.
Samen met Kan, Rattana en Nong In zijn we vorige week zondag naar de bioscoop geweest. En jawel... het was een Thaise film. Hoewel we er natuurlijk niets van konden verstaan, hebben we enorm gelachen. Al was het alleen al omdat de kinderen in de zaal continue in een deuk lagen.
Het meest grappige voor ons was dat, voordat de hoofdfilm begon het volkslied werd gedraaid en foto's van de koning werden vertoond. Iedereen moest gaan staan. En ja, wij dus ook.

Afgelopen donderdag zijn we ook met de meiden op pad geweest. Toen ze hoorden dat Dennis en ik van plan waren om naar de Erawan watervallen te gaan, wilden ze wel heel graag met ons mee. Nou prima.
Op de heenweg konden we een gratis lift krijgen met de tourbus van het reisbureau, dus dat was mooi meegenomen. Bij de watervallen aangekomen, hebben we eerst met bewondering naar dit prachtige stukje natuur gekeken. Hoewel we hier al eerder waren geweest, blijft het echt verbazingwekkend mooi. De hele dag hebben we ons hier vermaakt. Lekker geluierd en uiteraard gezwommen, ondanks dat er vrij grote vissen zaten die steeds aan onze benen sabbelden. 's Middags zijn we met de local bus weer teruggegaan (hobbel de bobbel).

En verder... tja, we doen eigenlijk zoveel. Zwemmen, fietsen, WK volgen, oppassen, koken. Oppassen en koken??? Ja, inderdaad. Yong Ming vindt het erg leuk om met ons te spelen, dus dat doen we dan ook regelmatig. Vogelnestjes zoeken, visjes kijken. Ja, we zijn er maar druk mee. En wat het koken betreft. Ik had gedacht een jaar lang niet te hoeven zwoegen in de keuken, maar ik heb al een aantal keren mijn eigen avondeten klaar gemaakt. Kan leert mij namelijk hoe ik Thaise gerechten moet bereiden. Dit houdt in: vooral veel chilipepers toevoegen.

Ja, we hebben het erg naar onze zin hier. Wat we dus wel jammer vinden, is dat we waarschijnlijk aankomende dinsdag vertrekken uit Kanchanaburi. We zouden hier graag nog wat langer willen blijven, maar helaas staat ons visum het maar toe om tot en met 5 juli in Thailand te blijven. En aangezien we ook nog andere dingen willen doen, zit er niets anders op.
Waarschijnlijk vliegen we dan ook 5 juli van Bangkok naar Penang (Maleisie). Eigenlijk wilden we deze route met de trein afleggen, maar aangezien er de laatste week meer dan 50 bomaanslagen in het zuiden van Thailand zijn geweest, leek dit ons geen goed idee. Of wel soms?

Nou, dit was het weer voor nu. We houden jullie op de hoogte.

  • 20 Juni 2006 - 06:27

    Ronald En Angela:

    jullie zijn ook niet weg te krijgen hè bij pong phen. Nou maar aan de echte onbekende reis beginnen.weten jullie zeker dat jullie naar penang gaan want daar is het weer niet meer zo goed. de oostkust heeft nou veel beter weer. wij gaan daar ook heen over een aantal weken. nou de groetjes van ons allemaal en veel plezier in maleisie

  • 20 Juni 2006 - 06:38

    Andrea:

    Hey Dennis & Henrike!
    Na het eerste bericht heb ik jullie ook een berichtje geprobeerd te sturen, alleen kwam ik er alter achter dat er niets op stond!
    Leuk om jullie verhalen allemaal mee te krijgen & een fijne vakantie!

    Groetjes Andrea

  • 20 Juni 2006 - 09:48

    Bets:

    heeeey..ik wil alleen maar even zeggen....UN MONDE PARFAIT....ondanks alles vind ik dat toch..ik vorder met mijn franse les..hahaha..geniet en doei

  • 20 Juni 2006 - 18:16

    Diny, Jaap Roelof En Jacco:

    wat een leven zeg, daar, lekker weer zeker altijd, nou hier is het af en toe ook warm de groetjes en hou jullie goed

  • 20 Juni 2006 - 18:31

    Roy,sonja,brian:

    we blijven jullie volgen! Het verhaal is mooi en de foto's zijn prachtig. Dennis: niet meer ziek worden he! Geniet er van en een goede reis de 5e juli! Veel liefs van ons!

  • 20 Juni 2006 - 21:09

    John:

    hee,zussie. fijn om te zien dat alles goed is,en fijn om te horen dat jullie het goed naar de zin hebben. ben vandaag ook nog in het buitenland geweest, BELGIE. wat een reislustig gezin zijn we toch he. hoop wel dat je wat vaker met je gezicht op de foto komt en die op internet zet. ik mis je. groeten john,ingrid en rosa

  • 21 Juni 2006 - 05:42

    Henrike:

    Lieve broer,
    Speciaal voor jou de volgende keer een foto van je zusje.
    Mis jou ook.
    Dikke kus.

  • 21 Juni 2006 - 15:11

    Ine:

    tjonge jonge, ik ben helemaal trots op die reislustige familie van mij. M`n zusje `all over the world`, John in België en binnenkort vast ook wel in Frankrijk, papa en mama naar Thailand, Hermhen naar Tunesië en Charis naar Turkije. Dus zussie...nooit meer zeggen dat je familie niet veel verder komt dan Spoolde.
    Ik hoop dat Reint en Lydia binnenkort overkomen naar Nederland om te kijken naar het mooie huisje dat voor de oude caravan in de plaats is gekomen, anders is het van de zomer voor mij wel heel rustig in Spoolde.
    Kus van je zus.

  • 22 Juni 2006 - 08:59

    Pa&ma:

    hoi dennis en henrike
    fijn dat jullie het zo naar de zin hebben,wij hadden het ook niet anders verwacht.leuke foto's ,leuk jochie maar hij past toch niet meer in je backpack die was al helemaal vol.en dennis kijk je wel uit op de fiets in dat drukke verkeer.
    nou geniet verder maar van alle leuke dingen die jullie tegenkomen,
    tot de volgende keer kusjesxxx

  • 25 Juni 2006 - 12:09

    Henri Anita En Niels:

    ziet er allemaal relaxd uit daar bij jullie.
    ik dacht dat henrieke alleen maar spinazie en kale macaroni luste?????
    maar aan de foto's te zien is daar dus verandering in gekomen, zou voor mij ook wel eens goed zijn denk ik. nou vermijd de bomaanslagen maar en neem een vliegtuig, wij wensen jullie veel plezier richting maleisie.

  • 27 Juni 2006 - 17:50

    Rosa, John En Ingrid:

    wat een dametje alweer he nou als ze zo doorgroeid dan zullen jullie haar straks niet meer herkennen ze is vanmorgen naar het buro geweest en woog al 4125 gram veel al he en over 14 dagen moet ze alweer heen want dan krijgt ze twee prikken en dat doet wel zeer denk ik maarja het moet ook heb ik gehoord wanneer ik weer aan het werk moet 4 september dus dat duurt nog even nou verder gaat alles goed bij ons dus veel kusjes van rosa en van papa en mama natuurlijk en tot de volgende keer doeiiiiiiiii

  • 28 Juni 2006 - 09:49

    Charis:

    heej henrike en dennis.. ik dacht ik stuur wel gewoon emails maar ook even hier kijken hoe het met jullie gaat het. nou ik hoop dat jullie het erg leuk en naar jullie zin hebben..
    -xxx- charis -xxx-

  • 28 Juni 2006 - 15:15

    Thomas Chantal & Levi:

    Heey vakantiegangers!!!!
    Zo te horen gaat alles goed met jullie!!! Hier ook! Levi groeit als kool, maar dat moet ook, hij moet natuurlijk niet zo klein als ons blijven....Ik zal jullie binnenkort effe een foto mailen. Ik zag aan de foto's dat jullie ook al een beetje aan oefenen zijn.. Staat jullie goed hoor, zo'n kleine!! Vind het nog steeds raar dat jullie zo lang weg zijn...maar wel lekker rustig zo!! hihi.
    Nou ik ga jullie gauw een mail sturen!!! Kus van ons

  • 28 Juni 2006 - 17:13

    Wipi En Désiree:

    Hoi Dennis en Henrike
    Honger maakt rauwe bonen zoet haha maar mooi dat jullie het daar naar de zin hebben en wat betreft het vervolg kunnen wij alleen maar zeggen dat het mooier wordt.
    Als je de foto's ziet zou je er zo toe komen om de koffers weer te pakken en te gaan maar ja we hebben niet allemaal zo veel lef:petje af.
    Wij zullen jullie een beetje blijven volgen op het internet. Kijk goed uit en geniet er nog een hele poos van.
    Groetjes Wipi en Désirée

  • 14 Augustus 2006 - 09:42

    Wim En Marianne Veldkamp:

    Hardstikke leuk om zo jullie reis te kunnen volgen, we maken zo zelf ook een stukje ervan mee. Wij zijn net terug uit Corsica, ook heel mooi, maar als je dit dan ziet dan moeten wij ook nog heel veel reizen. Heel veel plezier nog en pas goed op elkaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2007

Onverwacht terug naar huis

03 Januari 2007

Thuis in Thailand

21 December 2006

Chillen aan de Mekong

12 December 2006

De rust is teruggekeerd

02 December 2006

"Wat nou vakantie"
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 110570

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: