Nu is het echt - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Nu is het echt - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Nu is het echt

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

10 Juni 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Ja... nu is het echt. We zijn weg en komen voorlopig niet meer terug.
Maandag 5 juni zijn we om 15.18 uur met de trein naar Schiphol gegaan. Uitgezwaaid door onze familie, Chantal, Thomas en Levi zijn we vertrokken richting het Verre Oosten. Onze eerste stop: Thailand.
Na een reis van in totaal 20 uur, kwamen we rond 15.30 uur (Thaise tijd) aan in Bangkok. Eenmaal buiten maakten we weer meteen kennis met de hitte en hectiek van deze stad (dat went echt nooit, volgens mij).
Na een uur te hebben gewacht op de bus, zijn we vertrokken richting ons hotel: "The Blooms Residence". Op het eerste gezicht een prima hotel. Redelijk schoon en warm water, voor 450 Bath (ongeveer 9 euro) en dat alles ook nog eens inclusief ontbijt (wat dus een bord rijst met kip/varken betekende, zo ontdekten we de volgende ochtend, mmm...)
De planning was om ongeveer een week in Bangkok te blijven, maar uiteindelijk hebben we het maar 3 dagen volgehouden. Na aankomst in Bangkok werd Dennis namelijk meteen overvallen door de griep en nog steeds is hij niet beter. Als je griep hebt is Bangkok niet bepaald een plek waar je kan uitzieken en als dan ook nog eens je bovenburen elke nacht een nummertje aan het maken zijn en jij kan lekker meegenieten, dan is de lol al helemaal over.
Jullie zullen begrijpen dat we de eerste dagen dus nog niet zoveel hebben gedaan, aangezien Dennis hier niet echt toe in staat is. In Bangkok zijn we overdag bij Kaan geweest (een vriendin van ons die in Bangkok woont). Kaan woont in een superdeluxe appartement midden in Bangkok. Hier konden we dus een beetje relaxen in het zwembad, en alsof Bangkok nog niet heet genoeg is, in de sauna. En niet te vergeten, genieten van alle lekkere hapjes die Kaan voor ons heeft klaargemaakt (borden vol fruit en koekjes).
Maar goed, 3 dagen Bangkok was voor ons dus wel even genoeg. Waarschijnlijk gaan we eind deze maand nog terug om 2 nachtjes bij Kaan te logeren.
Op dit moment zitten we in Phong Phen Guesthouse in Kanchanaburi. Hier zijn we al vaker geweest. Voorgaande jaren hebben we hier veel Thaise mensen ontmoet waar we heel goed mee overweg kunnen. Voor ons was het hier echt "thuiskomen". We hebben echt een supermooie kamer gekregen met een groot balkon waar we heerlijk kunnen zitten. Ja... voorlopig houden we het hier wel even vol. Maar dat moet ook wel, want de planning is om hier 2 weken te blijven. Even helemaal tot rust komen en uitzieken. HEERLIJK.

Liefs, Henrike

• 10 Juni 2006 - 22:45

John, Rosa En Ingrid:

hallo zoals wij lezen gaat alles goed daar met dennis iets minder maar dat komt ook wel weer goed met onze rosa gaat het ook erg goed bij haar geboorte woog ze 2800 gram 30 mei woog ze 3140 gram en 7 juni woog ze al 3496 gram bijna 7 pond dus woensdag gaan we weer heen is kijken hoe zwaar ze dan is verder gaat alles prima hier wij hebben ook eindelijk mooi weer 30 graden wel een beetje warm maar ja is niet erg nou groetjes van ons en een hele dikke knuffel van rosa xxxxxxxxjes

• 11 Juni 2006 - 10:32

Herman En Jansje:

Hoi,wat leuk om jullie zo te kunnen volgen en met die foto's.Jammer dat Dennis griep heeft ,maar dat waait ook wel weer over.We blijven jullie volgen.Een dikke knuffel en een stevige handdruk van ons.groetjes

• 11 Juni 2006 - 15:46

Ronald/angela:

hoi henrike en Dennis, heel veel succes en plezier op jullie reis, wie weet komen we elkaar nog wel tgen hier of daar. Groetjes aan de rest van Pongphen en maak er wat van.
    Ronald

• 11 Juni 2006 - 19:12

Joke En Wim:

Hallo Dennis en Henrike,
    Als vaste bezoekers van "waar ben je nu"hadden we jullie al snel gevonden.
    Verder blijven we jullie volgen.
    We hopen zo een jaartje van jullie verslagen te kunnen genieten.
    Hartelijke groeten,

• 12 Juni 2006 - 05:25

De Timmermannetjes:

Goedemorgen van uit een zeer zonnig Hasselt, we hebben heerlijk zomer weer, past een beetje bij jullie Thaise avontuur, beterschap Dennis...Heb het fijn daar..Bets

• 12 Juni 2006 - 12:00

Gertie Anja Jeffrey En Merle:

Hoi daar, beterschap dennis (mocht het nog nodig zijn. Goeie vlucht gehad? Het is hier zeer tropisch maar dat hadden jullie vast al wel meegekregen.Het is alweer een week geleden dat jullie zijn weggegaan heb het gevoel dat ik henrike gisteren nog bij john en ingrid heb gezien.Dus als het zo snel blijft gaan zien we jullie zoweer.We gaan jullie op de voet volgen hoop dat jullie vele mooie dingen gaan zien en beleven waar jullie ons op afstand van mee laten genieten en van de mooie foto's. Nou meer ziings heb ik niet te vertellen wij gaan nog maar even bakken in de zon. Groetjes uit een zonovergoten Hasselt.
    Toedeledoki de bussies.

• 12 Juni 2006 - 13:19

J B:

Eerste zoon van A-J al ontdekt zie ik.

• 12 Juni 2006 - 14:15

Dineke:

Hallo Dennis en Henrike
    fijn te horen dat het jullie goed gaat, ik heb jullie internet adres van Annelies gekregen en vind het leuk om jullie te volgen, hopelijk is Dennis weer gauw beter en kunnen jullie echt gaan genieten

groetjes uit Hellendoorn, (waar het ook heel warm is vandaag) ook van Gerard

• 12 Juni 2006 - 20:29

Henrianita En Niels:

Hier een berichtje uit een zonovergoten Hasselt, waar je ook prima kunt verbranden... Wij zijn blij dat jullie de griep mee die kant op hebben genomen, maar hopen dat dit snel tot het verleden zal horen, zodat jullie leuke dingen kunnen doen. Wij wensen jullie daar een supper leuke tijd toe. Groetjes van deze kant xxx

• 13 Juni 2006 - 19:58

Ine:

Sawasdee zussie.
    Wat balen dat ik nu zelf geen internet heb! Ik kan niet wachten om je ff op msn te spreken. Even vertellen dat ik vanmiddag mooie foto`s van jullie heb opgehaald, dat ik nieuwe dingen voor de aardrijkskundelesjes heb bedacht en dat ik je mis. En natuurlijk om te horen of jullie het fotolijstje al cadeau hebben gegeven, hoe het is om de hele dag samen op te trekken, hoe het met Kaan gaat, of je de warmte vol kan houden, hoe het met Dennis is enz.... Die drie dozen zakdoekjes heb ik echt niet nodig gehad. En als ik af en toe stiekem een traantje om je laat, heeft niemand het door omdat ik een goede smoes heb om met dikke, rode ogen rond te lopen. Ze zijn nog steeds ontstoken. Groetjes aan Dennis en kus voor jou...

• 14 Juni 2006 - 03:31

Reint En Lydia Bergman:

Welkom in Azie. Zou leuk zijn om elkaar in November te zien in Phnom Penh. Geniet overal maar lekker van.
    O ja.... Gaan paps en mams nog steeds op vakantie naar spoolde??? Hebben ze nog steeds dezelfde caravan als 25 jaar geleden?????
    Heb ik trouwens hele goede herinneringen aan, maar toe waren Erwin en ik volgens 9-10 jaar oud.
    Anyway..have fun

• 14 Juni 2006 - 13:58

Floor:

Hoi Henrike
    Jammer dat ik je niet meer heb kunnen spreken voordat je weg ging... Maar op deze manier wil ik jullie samen heel veel plezier wensen op jullie mooie reis. Geniet van de mooie landen en van elkaar! Ik zal jullie avonturen zeker bijhouden via de site!!
    Liefs vanuit Hasselt

• 14 Juni 2006 - 20:49

Jaap En Diny (oude Buurtjes):

nou, wat een leuke foto's we blijven je volgen. naar dat dennis ziek was. doe het rustig aan, groetjes jaap, diny, roelof en jacco