Hasselter gezelligheid - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Hasselter gezelligheid - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Hasselter gezelligheid

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

17 December 2009 | Thailand, Hua Hin

Hua Hin bevalt ons veel te goed. De heerlijke broodjes kaas, oploskoffie van verse melk en de Nederlandse tv geven ons het gevoel dat we gewoon thuis zijn. Alleen is het hier net even wat aangenamer dan thuis, omdat we hier beschikken over een heerlijk strand waar we door de zon worden verwarmd tot zo’n 35 graden en een zee met een watertemperatuur van ongeveer 25 graden waar we dan weer fijn kunnen afkoelen. Ja, ja, ja, ik hou al op.

De afgelopen week hadden we zelfs even het gevoel echt thuis te zijn. We hebben hier namelijk bezoek gehad van 2 echte Hasselters, Dennis en Jenneke. Zij zijn voor een jaar aan het rondreizen door Oceanie en Azie. Inmiddels hebben zij er al 10 maanden op zitten. We hebben Den en Jen opgewacht op het prachtige treinstation van Hua Hin. Het was erg leuk om elkaar weer te zien. Helaas was er bij ons in het guesthouse geen plek meer voor ze, dus moesten ze op zoek naar een andere slaapplaats. Jenneke en ik zijn op een terras gaan zitten en de mannen zijn op zoek gegaan naar een geschikt guesthouse. Zo konden we even lekker bijkletsen over de reis. Gelukkig was een slaapplek, niet al te ver van ons guesthouse snel gevonden. We hebben het 3 dagen supergezellig gehad met Den en Jen. Ontbijten met broodjes kaas (ik blijk niet de enige te zijn die dat mist), lekker op het strand hangen, hapje eten, maar ook vooral lekker bier en wijntjes drinken. Wat wil een mens nog meer?

Nu lijkt het net alsof wij hier niks anders doen dan een beetje eten, drinken en luieren op het strand. En dat is ook zo, maar nu moet ik zeggen dat de temperatuur daar ook naar is. Gisteren hebben we voor het eerst wat gedaan. Gewapend met een flinke laag zonnebrand zijn we op de scooter gestapt en hebben we de omgeving van Hua Hin verkend. We zijn beland bij Dolphin Bay op zo’n 45 km van Hua Hin. We hebben hier even een check gedaan voor de familie Stoeten die hier in februari hun teentjes in zee zullen dippen. En we moeten zeggen dat het er hier prima uit ziet. Alleen vragen we ons af waar de naam Dolphin Bay vandaan komt. Tien maanden per jaar zouden hier dolfijnen te zien moeten zijn, maar jullie raden het al: Inderdaad, geen dolfijn te bekennen.

Op de terugweg wilden we een bezoek brengen aan Khao Takiap (ook wel “Monkey Hill” genoemd). Vanaf de top van deze berg zouden we een prachtig uitzicht hebben over Hua Hin. Van tevoren wisten wij niet dat deze berg de bijnaam Monkey Hill had. En misschien maar goed ook, anders waren we nooit naar boven gegaan. Bovenop de berg werden we namelijk verrast door honderden apen. En laten wij daar nou niet zo gecharmeerd van zijn. We zijn er in de loop der jaren namelijk wel achter gekomen waar de uitdrukking “brutale aap” vandaan komt. Gelukkig waren we met de scooter zo weer beneden en hadden we halverwege de berg ook een prachtig uitzicht over Hua Hin.

Maar goed, aan alles komt een einde. Zo ook aan ons fijne verblijf in Hua Hin. Morgen zullen we de bus nemen richting het zuiden. Wat onze bestemming zal worden, dat weten we nog niet. Dat beslissen we morgen wel. We moeten in ieder geval richting het zuiden, omdat we begin januari in Maleisie willen zijn. We hebben dus nog ruim 2 weken om het zuiden van Thailand, wat bekend staat om haar mooie stranden, te verkennen. Hè bah, wat vervelend!

Voor foto’s klik op de volgende link: http://picasaweb.google.nl/dennisenhenrike

• 17 December 2009 - 12:26

Dineke:

Hoi, wat leuk weer jullie reisverslag zat net aan jullie te denken, "telepathie" zeker wat fijn dat jullie het naar je zin hebben geniet er maar van
    groetjes gerard en dineke

• 17 December 2009 - 15:58

Diny Genemuiden:

dennis en henrike, we willen jullie alvast fijne feestdagen wensen, al zal het anders gevierd worden misschien, dan in nederland. de hartelijke groetjes van jullie oude buren in genemuiden

• 17 December 2009 - 19:39

Fam Jirl Van Gelder:

ja ja nou weten wij wel dat jullie mooi weer hebben maar dat hebben wij hier ook maar dan met sneeuw en dat is ookheel erg mooi nou verder gaat hier aales goed opa en oma komen vrijdag avond bij ons oppassen want wij hebben een personeels uitje ook heel gezellig nou heel veel groetjes en tot de volgende keer maar weer ook mogen wij weer prikken halen maar dat komt ook wel weer goed doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 17 December 2009 - 20:27

Ine:

Hasselt bevalt ons heel goed. De heerlijke stamppot, chocolademelk van verse melk en de buitenlandse films op tv geven ons het gevoel dat we op vakantie zijn. Hier is het net zo aangenaam als op vakantie, omdat we hier beschikken over heerlijke sneeuw die ons afkoelt tot onder het vriespunt en over een centrale verwarming met een temperatuur van ongeveer 20 graden, die ons dan weer opwarmt. Ja, ja, ja, ik hou al op.

Ja, ja, zussie en zwager. Hasselt lijkt wel een wintersportgebied (als je tenminste zoveel fantasie hebt dat je de bergen erbij kan denken). Het ziet er heel anders uit dan toen jullie vertrokken. Een witte, dikke laag sneeuw, oranje zwaailampen van strooiwagens, oranje zwaailampen van sleepwagens, rode blossen op wangen... even ben ik niet jaloers op jullie. Nederland is zo gek nog niet met al die prachtige seizoenen.

(heb ik nu een mooi genoeg verhaal verteld om jullie terug te laten komen?)

Mis jullie, XXX

• 18 December 2009 - 11:06

Fam.Luijendijk:

Vanuit Zwolle goede feestdagen en een warm nieuwjaar toegewenst!

• 18 December 2009 - 13:14

Hilde:

Hey Henrike en Dennis,

Wat leuk om al die verhalen te lezen hier!
    Zo te zien hebben jullie het prima voor elkaar! Ben jaloers hoor!

Hier in Hasselt ligt sneeuw, misschien dat we dit jaar eindelijk een witte Kerst krijgen! Het fietsen in de sneeuw is wel heel zwaar en van de lawines op ons dak wordt je midden in de nacht wakker. Maar ik mag niet klagen!

Alvast fijne feestdagen gewenst, en ik zal zeker nog eens een kijkje op deze site nemen!

Groetjes Hilde

• 18 December 2009 - 18:17

Jan En Jeanet :

Jullie zijn niet de enigste met een witte omgeving. Het verschil zit hem hierin dat jullie door het zand banjeren en wij door de sneeuw ploeteren. Hier alles goed. Ben op dit m oment nog steeds aan het werk in Apeldoorn. Gaat prima.
    Wij wensen jullie een heerlijke kerst en een gelukkig en gezond nieuwjaar, en doe rustig aan. Overhaast jullie niet. Gr. J. en J. IJsselmuiden.

• 18 December 2009 - 21:08

Charis:

Heeeeeey oom en tante!

Nou het is bijna zover en dan is het kerst,, Zo als het er nu op lijkt hebben wij een witte kerst en hebben jullie een kerst met super veel zon.. Soms wil ik wel eens ruilen maar een keer sneeuw vind ik ook wel fijn!!

Ik mis jullie nu wel hoor in deze tijd!

We gaan snel weer een keer skypen!

Heeeeel veeeel plezier en jullie samen fijne kerstdagen.

xxxx jullie nichtje

• 19 December 2009 - 09:18

Ronald En Angela:

Hallo Dennis en Henrike
    Nou jullie vermaken je wel. Met relaxen en kaas eten. Onze kaas ligt al 2 weken bij vn in de ijskast, dus ben benieuwd of hij daar nog ligt en hoe die eruit ziet. We zitten nog heerlijk in het noorden. Het bevalt ons prima maar binnenkort gaan we weer terug met trein om de 1e kerst bij vn te vieren en de 2e gaan we naar Andrea. Kijken of het nog een beetje gezellig is in Bangkok.
    Nou de groetjes maar weer en we zien jullie verslag wel weer verschijnen. Groetjes

• 19 December 2009 - 15:13

Herman En Jansje:

Wij wensen jullie fijne en warme kerstdagen en een zeer gelukkig en gezond 2010 toe.
    Brrrrrrrrrrrrrr
    groetjes uit sneeuwland

• 20 December 2009 - 19:05

Fam Stoeten:

Beste Dennis en Henrike
    hardstikke fijn voor jullie dat jullie het naar de zin hebben, maar ja met zulke temparaturen en mooie witte stranden,wat wil je nog meer, fijn dat jullie nog even de zee temparatuur en resort voor ons hebben gecheckt!verder fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toegewenst
    groetjes fam stoeten

• 23 December 2009 - 07:57

Erica:

Hoi

Wat fijn dat jullie het zo fijn hebben en dat jullie er van genieten.
    Jullie lopgen op het witte strand en worden gekoeld door de zee en verwarmd door de zon, wij worden gekoeld door de sneeuw en opgewarmd door de verwaring en warme chocolade melk.

Fijne jaarwisseling.

Groetjes van Erica en Gerbert
    Wapenveld

• 25 December 2009 - 14:26

Roelien En Erik:

Ik wens jullie daar in Azië fijne feestdagen toe! Ik hoop dat jullie genieten daar. In juni gaan wij naar China op vakantie, dus helaas zitten we dan waarschijnlijk te ver uit de buurt van jullie. Ik volg de verhalen met veel plezier! Groetjes Roelien en Erik

• 27 December 2009 - 20:45

Anita:

Nog een weekje en alle lampjes, ballen en andere kerst prul gaat de zolder weer op, Dan begint hier dus het gewone leven weer, en ik moet eerlijk zeggen, dat vindt ik dan ook weer heerlijk. Over een paar dagen knallen we 2009 eruit, en hopen we op een gezond en gelukkig 2010. Wij wensen jullie een heel bijzonder jaar toe, en pas goed op elkaar.
    groetjes, henri anita en niels ter Wee.

• 30 December 2009 - 08:33

Dennis En Jenneke :

We zijn weer thuis wel een verrassing voor iedereen .Gelijk een paar boterhammen met kaas en hagelslag gegeten heerlijk.
    we wensen jullie gelukkig nieuwjaar.en geniet maar met zn 2 we houden contact gr oetjes den en jen

• 31 December 2009 - 14:19

Jan En Jannie:

Hoi dennis en Henrike,

Nog even en dan is het bij jullie zover, 2010!!Hopelijk hebben jullie het gezellig of zijn jullie met z'n tweeen (dat kan ook gezellig zijn)
    Wij wensen jullie een heel GELUKKIG en GEZOND 2010 toe.
    Binnenkort zullen jullie vertrekken naar Maleisie als ik het goed heb onthouden,wij willen jullie een hele goede reis toewensen en geniet van alles wat je onderweg ziet en tegenkomt.

Veel liefs Pa en Ma.

• 01 Januari 2010 - 01:17

Charis:

HoiHoi Oom en Tante.

Nou het is dan eindelijk zover het is bij jullie al een poosje 2010 maar bij ons is het nu net 2 uur en 16 minuten 2010!! Ik wens jullie een super gelukkig en een super gezond 2010 en dat ik jullie maar snel weer mag zien!!

Veel plezier nog daar en ik hoor snel weer wat van jullie..

Hele dikke smakkerd jullie grote nicht..

• 03 Januari 2010 - 13:24

Richard:

Beste wensen gewenst, groetjes uit Haarlem

• 03 Januari 2010 - 19:32

Arjan & Helga:

Hallo Dennis en Henrike,

Wij wensen jullie een heel gelukkig,liefdevol en reisvol 2010.
    Ons jaar kon natuurlijk niet meer stuk nu Den en Jen terug zijn.

Groetjes Arjan en Helga