Verliefd - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Verliefd - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Verliefd

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

16 Maart 2010 | Indonesië, Denpasar

We hebben tijdens onze reizen al vaak rare dingen meegemaakt. En vandaag zijn we hier op Bali weer een rare ervaring rijker. Vandaag is het namelijk Nyepi Day in Bali. Het Hindoe nieuwjaar. In tegenstelling tot ons vieren de Balinezen nieuwjaar in stilte. Natuurlijk gaan er dagen van rituelen en ceremonies aan vooraf, maar vandaag op nieuwjaardag is het stil. Stil om de geesten die over de straten dwalen in verwarring te brengen. Om de geesten te misleiden, door te doen alsof er geen mensen meer zijn die ze kwaad kunnen doen. Hoe stil het is heb ik geen idee van. De hele dag hebben we doorgebracht op het terrein van onze homestay. We mogen namelijk de straat niet op. Gisteren hebben we inkopen gedaan om deze dag door te komen. Koekjes, fruit, drinken en instant noodles, want alles maar dan ook echt alles is vandaag gesloten. Zelfs op het vliegveld van Bali geen bedrijvigheid vandaag. We hebben onze dag doorgebracht met slapen, lezen en eten. Op zich niet verkeerd hoor, zo’n hele dag niks doen. Dat werkt zeer ontspannend kan ik jullie vertellen. Een dagje lanterfanten zoals wij het sinds kort noemen. In onze familie staan wij inmiddels ook bekend als Dennis en Henrike Lanterfant, maar dit terzijde. Inmiddels is het hier avond en dus donker. Blijkbaar is het op Nyepi Day ook niet toegestaan om buiten licht te branden. En zo zit ik hier dus in het donker op mijn laptop een verhaal voor jullie te typen. Ik hoop dat mijn laptop niet teveel licht geeft en dat de geesten mij met rust zullen laten. Ik hoop niet dat ze mij mee op reis zullen nemen, want van het reizen heb ik inmiddels wel een beetje genoeg.

De afgelopen 2 weken hebben we best wat kilometers afgelegd. Vanaf Kanchanaburi zijn we vertrokken naar Bangkok. Hier hebben we nog 2 dagen doorgebracht met de familie Stoeten. We hebben ze in deze laatste dagen van hun vakantie nog een aantal dingen van Bangkok laten zien. We hebben een boottocht met ze gedaan over de Chao Praya rivier en door de klongs (grachten) van Bangkok. Aan deze klongs wonen veel Thaise mensen in houten paalhuisjes. Heel bijzonder om te zien. En hoewel het water in deze klongs erg vies is, wordt er volop in gezwommen. Wij begonnen al bijna te gillen als er een paar druppels water op ons terecht kwamen, maar de lokale mensen spetteren er rustig op los. Verder hebben we de familie de bekendste backpackersstraat van Bangkok “Khao San Road” laten zien, zijn we met ze naar het Lumphini Park geweest om naar de grote watervaranen te kijken en hebben we genoten van het prachtige uitzicht over Bangkok vanaf de 309 meter hoge Baiyoke Tower. En als afsluiting van hun vakantie hebben we een heerlijk buffet gehad in het hotel van de familie. Van allerlei soorten vis, vlees, groenten, fruit, taartjes, ijs, ga zo maar door. Voor ons een echte verwennerij. Inmiddels is de familie Stoeten weer thuis en hebben wij Thailand verlaten met in eerste instantie het idee om hier 6 mei weer terug te keren. Maar zoals jullie wel van ons gewend zijn, houden wij ons nooit aan onze planning.

Vanaf Bangkok zijn we naar Singapore gevlogen. De bedoeling was om hier 3 nachten te blijven. Dit is slechts 1 nacht geworden. Het guesthouse dat we hadden geboekt was met zijn 15 Euro per nacht het goedkoopste guesthouse van Singapore. En bij binnenkomst snapten we meteen waarom, Niet erg fris en super gehorig. We hebben allebei die nacht geen oog dichtgedaan en zijn de volgende ochtend maar weer vertrokken. Omdat het in Singapore onmogelijk leek om een andere schone goedkope plek te vinden, zijn we de grens met Maleisie overgestoken. Hier hebben we een nachtje doorgebracht in de grenssplaats Johor Baru. We hebben hier in een hotel geslapen. Ja, ja een hotel! Maar in plaats van shampoo en zeepjes kregen we hier een hele familie kakkerlakken kamer cadeau. Ondanks dit hebben we toch nog redelijk geslapen. De volgende dag hebben we de backpacks maar weer ingepakt en zijn we met de bus vertrokken naar Kuala Lumpur. Gelukkig hadden we in Kuala Lumpur wel een goede slaapplek. Een gezellige kamer en redelijk schoon. Al vroegen we ons ’s ochtends wel steeds af waar die rare rode bultjes toch vandaan kwamen. Bedbeestjes misschien??? In Kuala Lumpur hebben we ons 4 dagen prima vermaakt. We kenden de stad al, dus we hebben niet echt veel bezichtigd. Uiteraard hebben we wel een bezoekje gebracht aan de Twin Towers. Dit was de derde keer dat we deze torens zagen en ik moet zeggen het blijft indrukwekkend. En verder hebben we vooral veel shoppingmalls van binnen gezien. Ongelofelijk wat een winkels zeg. Kuala Lumpur is echt een shoppingparadise. Vooral voor de dames die een schoenentic hebben. Ik heb me moeten inhouden en ben slechts 2 paar schoenen en een tas rijker.

Vanaf Kuala Lumpur zijn we naar Bali gevlogen en daar zitten we dus nu. Ik had me er enorm op verheugd om naar Bali te gaan. We hadden al 2 maanden geen strand meer gezien, dus we hadden zin om lekker op het strand te gaan bakken. Helaas kunnen we dat wel vergeten. Het is hier zo vochtig en warm, echt niet normaal. Het zweet gutst van ons lijf. Douchen heeft geen zin. De ventilator boven ons bed geeft niet de verkoeling die we willen. En het vervelendste is dat ik weer astmatische klachten heb en daar was ik sinds november net zo mooi vanaf. Dus we moesten weer wat anders bedenken.

En geloof het of niet, aanstaande zondag zullen we weer terug keren naar Thailand. Het idee dat we dan weer voet op Thaise bodem zullen zetten maakt ons al helemaal blij. Ze zeggen wel eens: “Liefde maakt blind”. Dat blijkt in ons geval inderdaad waar te zijn. Door onze liefde voor Thailand, zijn we blind geworden voor de schoonheid van andere landen. Nou ja, dat klinkt wel heel erg dramatisch. Maar mochten we besluiten om ons werkelijk (ooit) in het buitenland te gaan vestigen, dan weten we in ieder geval dat het Thailand wordt. Het heerlijke eten, de lieve mensen. Ik kan het jullie niet vaak genoeg vertellen. We zijn gewoon verliefd op Thailand!

Voor foto’s klik op de volgende link: http://picasaweb.google.nl/dennisenhenrike

• 17 Maart 2010 - 07:02

Floor:

Hallo love birds
    Wat leuk om weer een verslag van jullie reis te lezen. Leuk om te lezen hoe jullie je daar vermaken. Bali, warmte...bah niks aan ;-)
    Geniet van "jullie" Thailand. Ik ben nog meer aangestoken om Thailand ook eens te gaan bezoeken! Maar straks eerst Amerika!
    Have fun! -x-

• 17 Maart 2010 - 12:13

Dineke:

hoi Dennis en Henrike, wat een mooi verslag weer.fijn dat jullie het nog steeds naar je zin hebben vooral in Thailand zo te horen, dus voorlopig geen uitstapjes over de grens meer?? hier is het vandaag heerlijk weer eindelijk een lente gevoel dus straks lekker naar buiten.

groetjes Gerard en Dineke

• 18 Maart 2010 - 18:15

Chantal:

Heey vakantiegangers, Wat maken jullie er toch altijd weet een mooi reisverslag van!!! Super!!! Dus weet back in jullie roots.. thailand. Het is toch wat!! Maar jullie hebben groot gelijk, heerlijk toch als jullie daar ook thuis voelen! Liefs van mij

• 19 Maart 2010 - 08:28

Jan En Jeanet:

Hallo vakantiegangers, zo wij lezen hebben jullie het prima naar de zin. Via de verhalen en foto's genieten wij mee.
    Verslag gelezen, maar hoe is het eigenlijk met de rode bultjes?
    Doe vooral rustig aan.
    Veel plezier en groetjes, Jan en Jeanet.

• 20 Maart 2010 - 16:05

Hermhen:

nou mooi dat het zo mooi is daar hier is het ook heel mooi hoor:P maar ik ga weer want ik kan nog maar 53 keer in spoolde slapen want dan pikken jullie het van me in nog even succes daar

• 20 Maart 2010 - 16:07

Richard:

Ik ook! Tot over m'n oren!!

• 21 Maart 2010 - 13:20

Anita:

Nou jullie liefde voor thailand is wel duidelijk hoor.
    Maar zo te lezen zit het jullie ook niet altijd mee....Niet naar het strand kunnen om dat het gewoon weg te warm is, en vervolgens naar een dag lanterfanten - lezen- en laptoppen op je kamer komen voor een welverdiende nachtrust, en dan kan tot overmaat van ramp de ventilator het niet koel houden, heel vervelend allemaal. hopelijk zijn die rode bultje geen stress bultjes....
    Hier in hasselt gaat alles z'n gangetje, al hebben we voorlopig nog geen last van zweetvoeten,momenteel schijnt hier het zonnetje en ziet het er mooi uit buiten, maar vanavond kruipen we weer onder ons dubbele dekbek, om morgenochtend weer fit aan een nieuwe werkweek te beginnen(je weet wel 5 dagen werken, 2dagen vrij) ha ha. nou geniet nog even van jullie thailand.
    groetjes hanri anita en niels ter Wee

• 21 Maart 2010 - 21:31

Christel:

he mooi nichie,jammer dat ik jullie niet meer getroffen heb in bangkok!!Had beetje pech want er waren net demonstraties aan de gang... Dus zijn verhuist naar een hotel vlakbij de luchthaven.wel nog een fietstour kunnen doen en lekker naar de weekend market geweest.
    1 ding is zeker: I love thailand too!!!!!!
    Have fun jullie Dikke kus

• 29 Maart 2010 - 08:06

Roland En Sanne:

Hey hoi,

Via deze weg wilden wij jullie laten weten dat wij een zoon hebben gekregen, Viggo heet hij.

Groetjes uit hasselt

ps. gaat alles goed