Goudse kaas en verse melk - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Goudse kaas en verse melk - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Goudse kaas en verse melk

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

06 December 2009 | Thailand, Hua Hin

Voordat we vetrokken werd mij door veel mensen de volgende vraag gesteld: “Wat mis je nou het meest als je daar bent?” Na lang nadenken gaf ik altijd het volgende antwoord: “Tja... nou... ja... eigenlijk weet ik dat niet. Niks volgens mij. Ja... natuurlijk mijn familie, maar verder niet echt iets volgens mij”.

Inmiddels ben ik erachter dat dit natuurlijk helemaal het verkeerde antwoord was. Natuurlijk mis ik wel iets. Of nou ja, wel iets.? Best wel heel erg veel. Lekkere oploskoffie van verse melk (in plaats van vieze houdbare melk), de geur van mijn eigen wasverzachter (hoe lekker die hier ook is), onze lekkere zachte bank (die niet meer van ons is).
Maar met stip op nummer 1 staat toch wel onze eigen Goudse kaas van de Lidl en dan het liefst 48+. Lekker vet en vol van smaak. Na slechts een maandje in Thailand ben ik erachter dat ik hier toch wel lichtelijk zo niet zwaar verslaafd aan ben. Thuis gaat er vaak een kilo in de week door, maar hier moet ik het met helemaal niets doen. Tenminste dat dacht ik. Vorige week waren daar mijn redders in nood, Ronald en Angela (onze vrienden uit Enschede). Vanuit Nederland hadden zij echte Hollandse kaas meegenomen. Mijn geluk kon dan ook niet op toen Angela tussen de middag vroeg of ik zin had in een broodje kaas. Heerlijk was het. En dat was volgens Dennis aan mijn stralende ogen te zien.

Ach ja, natuurlijk zijn er ook dingen aan Nederland die ik kan missen als kiespijn. En dan staat met stip op nummer 1 het weer. Regelmatig worden we er via onze laptop door Radio 3 FM aan herinnerd dat het nog lang geen tijd is om terug te keren naar Nederland. Gelukkig maar!

Nee, voorlopig houden wij het hier prima vol! Na 4 weken Kanchanaburi vonden we het tijd om deze fijne plek te verlaten. Bangkok was onze volgende bestemming. Het was de bedoeling om het hier 4 nachten vol te houden, maar dat was een beetje te optimistisch. Het guesthouse waar we normaal slapen was volgeboekt, dus we moesten op zoek naar een andere plek. En wat voor een plek. Onze kamer was te vergelijken met een isoleercel. Van vloer tot plafond bedekt met glanzende tegels, geen raam dus geen daglicht, maar wel een enorme felle tl-lamp. Heel erg knus dus, maar niet heus. Ook was het ontzettend druk in Bangkok in verband met de voorbereidingen voor de verjaardag van de koning op 5 december. In plaats van 4 hebben we het hier met moeite slechts 2 nachten uitgehouden. Het enige wat we hebben gedaan is rondslenteren door Khao San Road (de beruchte backpackersstraat van Bangkok) en relaxen in het Lumphini Park.

Eergisteren zijn we weggevlucht uit Bangkok en zijn we met de bus naar Hua Hin gegaan. Hua Hin is een badplaats die voornamelijk wordt bezocht door Scandinaviërs die hier vakantie vieren of komen overwinteren, maar ook door de Thai zelf. We hebben hier een superleuk guesthouse gevonden. Voor nog geen 5,50 Euro hebben we een ruime kamer met eigen badkamer en wat heel fijn is, een eigen koelkast. En een eigen koelkast hebben we hier nodig, want drie maal raden wat wij hier in de supermarkt hebben gevonden? Verse melk! En als klap op de vuurpijl: Goudse kaas! We konden onze ogen niet geloven. Eindelijk een Hollands ontbijtje van brood met kaas en een bakkie oploskoffie van melk. En na dat heerlijke ontbijtje, kunnen we op naar het strand van Hua Hin.

Kan het leven nog mooier worden?



Voor foto's klik op de volgende link: http://picasaweb.google.nl/dennisenhenrike

  • 06 December 2009 - 10:59

    Angela & Andrea:

    Geniet van de rust in Hua Hin! Kanchanaburi is ook een gekte, gisteren de markt/show bezocht, het guesthouse overgeboekt (mensen hebben in het restaurant geslapeb!)
    Heel romantisch.
    Fijne reis! Misschien tot snel als jullie weer in de buurt komen.

    Groetjes

  • 06 December 2009 - 14:14

    Diny Genemuiden:

    we lezen, dat jullie weer vertrokken zijn uit nederland. hebben jullie het weer naar de zin? zo te lezen wel. hopelijk gaat het jullie goed. we houden het wel weer bij. groetjes van jaap, diny, roelof en jacco, wat al hele knapen worden.

  • 06 December 2009 - 18:26

    Iinge:

    Wat heb ik weer genoten van je reisverslag. Riekje...als je ooit terug komt naar Nederland kan je wel schrijfster worden van een leuke collum :-) Hier regent het nog steeds en inmiddels ben ik begonnen bij Erfdienstbaarheden, nou....wat mis ik onze oude ploeg en zelfs het werk. Ik ben benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden, at mij betreft mogen ze me er al uitgooien, haha! Goede reis en nog veel plezier.
    p.s. af en toe ben ik op Skype, maar ik heb je tot nu toe nog steeds niet gezien daar.
    Veel liefs en dikke kus.

  • 06 December 2009 - 19:02

    Dineke:

    Hoi Dennis en Henrike,
    ik kan me helemaal voorstellen dat je een broodje kaas mist, is n.l. ook mijn favoriete ontbijt, maar je krijgt er veel voor terug volgens mij.
    vandaag net sinterklaas gevierd met kinderen en kleinkinderen was erg gezellig,heb je dit niet gemist??? veel plezier nog en tot het volgende verslag

    gerard en dineke

  • 06 December 2009 - 19:50

    Bets En De Timmerman:

    heeeej, helemaal lekker weer een beetje mee lezen, super..blijf genieten en kaas eten, x

  • 06 December 2009 - 21:46

    Chantal:

    Heey!!
    Super leuk reisverhaal. Jullie zetten het altijd maar weer mooi op papier!
    Enne.. wat zijn jullie al weer ontzettend bruin zeg! Niet normaal.
    Ik snap trouwens niet dat je het weer niet kan missen.. wat kan het Nederlandse klimaat nou overtreffen? Heerlijk die afwisseling... kou, regen, regen, regen, hagel piepklein straaltje zon,windkracht 10, regen,pijpenstelenregen, motregen.. etc etc...
    KUSSIE

  • 06 December 2009 - 22:05

    Hermhen:

    heee alles goed daar
    hier in nl hebben we vele betere kaas :P
    maar ja daarvoor zullen jullie wel niet terug komen ik heb nu ook skype dan kunnen we een keer lullen mnet elkaar

    groetjes hermhen

  • 09 December 2009 - 18:15

    Herman En Jansje:

    Leuk om weer met jullie mee te reizen.We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes uit het koude Hasselt

  • 09 December 2009 - 21:14

    Erwin:

    Lekker zo,n broodje kaas.
    Helemaal op zo,n stuk b rood.ik ben blij dat jullie je vermaken.het sinterklaasfeest was weer gezellig,jammer dat jullie er niet bij waren.Tot het volgende verslag. Veel liefs van je broer

  • 10 December 2009 - 12:13

    Renate:

    Hé Dennis en Henrike,
    Wat zien jullie er heerlijk bruin uit. Wij moeten het hier weer met een zonnebank doen.. Leuk om jullie verslagje te lezen en natuurlijk die foto's te zien. Wat een heerlijke omgeving ljkt me dat Kanchanaburi. Geniet er van.
    liefs Renate

  • 10 December 2009 - 18:04

    Jan En Jeanet:

    Zo te lezen komen jullie niets tekort. Een heerlijk luilekkerland. Eten en snoepen jullie niet teveel. Vanavond een lekker stukje kaas bij de borrel.
    In IJsselmuiden en Apeldoorn alles goed.
    Hartelijke groeten van Jan en Jeanet.

  • 16 December 2009 - 22:55

    Bets:

    we hebben bijna sneeuw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2010

Daar zijn we weer!

17 April 2010

Natte boel

16 Maart 2010

Verliefd

26 Februari 2010

He(n)rrie in het land

21 Januari 2010

Terug van weggeweest
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 110517

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: