Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

05 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Allereerst willen wij iedereen een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2010 toewensen. Voor ons was de start van het nieuwe jaar weer eens anders dan normaal. We zaten in Ao Nang in het zuiden van Thailand. Een strandplaats waar heel veel Europese toeristen komen. We hebben oudejaarsavond doorgebracht op een bankje aan de boulevard. De hele avond werden er zogenaamde “lucky balloons” opgelaten. Een soort van kleine witte luchtballon. Duizenden van deze ballonnen zijn er deze avond de lucht ingegaan. Echt heel gaaf om te zien. De hemel was helemaal bezaaid met witte lucky balloons. Ook wij hebben uiteraard een ballon opgelaten en een wens gedaan, want dat hoort er ook bij. Wat we hebben gewenst?... Dat mogen we niet vertellen. Om 12 uur werd de avond afgesloten met groots vuurwerk. Echt supermooi.

Maar goed, laten we verder gaan bij waar de de vorige keer gebleven waren. Ons laatste bericht kwam vanuit Hua Hin. Jeetje, dat lijkt voor ons al weer een hele tijd geleden. In de tussentijd hebben we best veel gedaan en gezien. Vanuit Hua Hin zijn we met de bus naar Surat Thani gegaan. Een rit van ongeveer 7 uur. Onze bedoeling was om hier een nacht te blijven, maar omdat we nog voldoende energie hadden zijn we meteen met de minibus verder gegaan naar Phang Nga. De volgende ochtend hebben we een wandeling gemaakt door het stadje. We hadden verwacht dat het hier enorm toeristisch zou zijn, maar dit was helemaal niet het geval. De meeste toeristen komen alleen voor een dagtocht om de prachtige baai van Phang Nga te verkennen, maar het stadje slaan ze over. En dat was te merken. Bijna alle Thaise mensen keken ons na en begroetten ons. De mensen wilden ons ook graag helpen om ons de weg te wijzen naar de grot in Phang Nga. Een grot die volgens de eigenaar van ons hotel zeker de moeite waard was en waar een uitkijkpunt was waar we een prachtig uitzicht over Phang Nga zouden hebben. De grot was inderdaad mooi, maar net als alle andere grotten donker, koel en vochtig. Voor het uitkijkpunt moesten we een behoorlijke klim maken. De hele weg werden we bijgestaan door een hond die blijkbaar ook geen toeristen gewend was. Toen we bovenop het uitkijkpunt waren bleef de hond net zolang wachten tot wij weer naar beneden gingen en toen ging hij ook. ’s Middags zijn we met een longtailboot door Phang Nga Bay gevaren, een baai met tja... hoe moet ik dat nou uitleggen. Bekijk de foto’s maar, het was in ieder geval prachtig. Vanaf de boot zijn we nog even overgestapt op een rubberen kajak. Hiermee hebben we ons een stuk door de baai laten peddelen. Ook dit was echt supermooi. Met de kajak konden we op plekken komen, waar dat met een boot niet mogelijk is. Een ervaring om nooit te vergeten. Op de terugweg zijn we met boot nog gestopt bij James Bond eiland. Het zei mij helemaal niks, maar de James Bond liefhebbers zullen begrijpen waar ik het over heb. Ook zijn we nog gestopt bij een Moslim vissersdorp. Dit was ook heel bijzonder om te zien. Een dorp op palen midden in de baai. Hier woont en werkt een hele moslimgemeenschap die hun inkomsten halen uit de viskwekerijen die ze bezitten. En natuurlijk uit het toerisme, want elke boot met toeristen stopt hier om even een kijkje te nemen en lelijke souvenirs te kopen.

Vanuit Phang Nga zijn we naar Ton Sai gegaan. Hiervoor moesten we eerst 1,5 uur met de bus en daarna nog een klein stukje met de boot. Van tevoren had ik me helemaal een voorstelling van Ton Sai gemaakt. Een afgelegen strand omringd door prachtige rotsen en een helderblauwe zee en overnachten in een romantische bungalow. Ho stop... en daar ging het mis. Een afgelegen strand omringd door prachtige rotsen en een helderblauwe zee inderdaad, maar een romantische bungalow was nergens te vinden. Ik heb bijna een uur gezocht en uiteindelijk een klein huisje van bamboe gevonden, dat ’s avonds vol bleek te zitten met kakkerlakken, mieren en slakken. Daarbij hadden we ook nog eens 2 aparte bedden met klamboe. Erg romantisch is het dus niet geworden. Gelukkig maakte het strand en de zee veel goed en hebben we het hier toch nog 3 nachten volgehouden. We hebben hier ook nog een klein uitstapje gemaakt naar Railey Beach, wat nog mooier was dan Ton Sai. Om Railey Beach te bereiken moesten we een korte jungletocht doorstaan. Een korte, maar vrij pittige tocht omdat het enorm steil was, vrij benauwd en we werden geplaagd door de muggen. Onderweg kwamen we ook nog apen tegen, dat was wel weer een leuke verassing. Geen brutale apen waar ik het in het vorige verhaal over had, maar mooie schattige aapjes.

Vanuit Ton Sai zijn we met de boot naar Ao Nang gegaan. Hier hebben we nog een dikke week van zon, zee en strand genoten en kerst en oud & nieuw gevierd. Al zijn we slechts 3 nachten op Ton Sai geweest, het was heerlijk om weer in de bewoonde wereld te zijn.

Omdat ons visum ons verplichtte om Thailand op 3 januari te verlaten, zijn we 2 januari met de bus naar Hat Yai gegaan. Hier hebben we 1 nacht doorgebracht om daarna de volgende ochtend met de minibus te vertrekken naar Maleisie. En daar zitten we nu op het eiland Penang in de stad Georgetown. Een stad met een mix van verschillende culturen. De 3 grootst vertegenwoordigde groepen zijn: Maleisiers (moslims), Indiers (hindoes) en Chinezen (boeddhisten). Een mooie mengelmoes dus. Georgetown is ook echt een leuke stad. Veel koloniale gebouwen, tempels, moskeeen, een prachtig museum en heel belangrijk: Heerlijk eten!

Jullie lezen het, wij hebben weer een prima plekkie gevonden!

Voor foto’s klik op de volgende link: http://picasaweb.google.nl/dennisenhenrike

• 05 Januari 2010 - 05:23

Andrea:

Happy New Year!
    Veel plezier in Maleisie!

Groetjes Andrea

• 05 Januari 2010 - 08:26

Trudy:

Weer een leuk verhaal om te lezen!! Vanuit Zwolle wens ik jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar... Maak er wat moois van!

Veel liefs Xx

• 05 Januari 2010 - 11:42

Dineke:

Dennis en Henrike ook vanuit Hellendoorn een heel gelukkig en gezond 2010.
    wat een mooi reisverslag weer met je ogen dicht kun je het bijna echt beleven, maar liever geen mieren en kakkerlakken
    veel plezier nog

• 05 Januari 2010 - 12:24

Chantal:

Allereerst jullie ook een gelukkig nieuw jaar!!! Maar dat gaat vast helemaal goed komen, gezien jullie rondreis. Het ziet er allemaal weer goed uit..om jaloers op tre worden! Al moet ik zeggen dat het hier nu ook mooi is, met al het sneeuw!!!
    Have Fun in Maleisië! Tot het volgende reisverslag!
    Liefs van ons allemaal

• 05 Januari 2010 - 21:19

Sonja:

Jullie ook de aller beste wensen voor 2010! Weer een mooi verhaal met prachtige foto's, al miste ik wel de witte luchtballonnen foto. Wij hebben er ook nog 1 in de kast liggen, weer vergeten dit jaar. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Succes met jullie ontdekkingsreis!

• 06 Januari 2010 - 01:25

Ronald En Angela:

De allerbeste wensen voor 2010.
    En veel plezier in Maleisie

Groetjes van ons vanuit
    Kanchanaburi

• 06 Januari 2010 - 22:36

Richard:

Leuk om te lezen, ik ga nu rustig de foto's bekijken en stiekem jaloers zijn!! ;-)

• 06 Januari 2010 - 22:39

Richard:

Ja, na de foto's, STIEKEM JALOERS!!!

Groetjes uit de sneeuw in Haarlem (15 cm. in 2 uur, het was/is hier chaos)

• 06 Januari 2010 - 22:43

Helga Vd Berg:

Hey hoi,

Gelukkig nieuw jaar!! En dat jullie nog maar veel van de wereld mogen zien..
    Leuke verhalen en bekende situaties.

Maleisie is ook echt mooi!! ff een gratis tip: de eilandengroep rond Tioman Island(bekend van Expeditie Robinson..)

Gegroet,
    Helga

• 10 Januari 2010 - 21:39

Anita:

Een heel gelukkig nieuw jaar.
    Het is toch raar he, jullie zitten er warmpjes bij, en wij hebben de sneeuwschep bij de achter deur staan, zodat we niet tot onze knieen door de sneeuw gaan, als we naar de auto willen. oke beetje overdreven misschien.....
    Toch dit heeft ook wel wat hoor!!!hier nog wat nederlands nieuws:
    - er heerst hier elfsteden koorts.
    - de sleen zijn uitverkocht.
    - het strooizout is bijna op.
    - je kunt langlauffen in het staatsbos
    - schoolklasjes op de ijsbaan.
    Zo hebben jullie enig idee hoe het er hier nu uitziet,
    Jammer he dat jullie dat allemaal moeten missen, maar gezien jullie verhalen hebben jullie het ook prima naar jullie zin.
    Wij wensen jullie nog supper veel plezier.
    liefs henri-anita-en niels ter Wee

• 02 Maart 2010 - 23:15

Dennis :

zaten jullie met oud en nieuw in krabi ao nang beach was daar rond 9 of 10 januarie met kerst nog in bkk groEt van ouwe buurman vann pp geusthouse allang vergeten natuurrlijk doei
    en fijne tijd nog