Zomer in de bol - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Zomer in de bol - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Zomer in de bol

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

19 November 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Twee weken in Thailand en al twee weken in Kanchanaburi. We zijn hier op 5 november neergestreken bij het inmiddels wel bekende Pong Phen guesthouse en zijn daar sinds die tijd nog niet weggeweest. Veel reizigers zullen ons niet begrijpen, want als je reist moet je natuurlijk in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk dingen zien. Ons bevalt het wel. We hebben alle tijd en we hebben al veel van Thailand gezien.
Tot nu toe vullen we onze dagen vooral met zwemmen, zonnebaden, bijpraten met mensen die we tijdens onze vorige reizen hebben ontmoet en eten, vooral veel eten.

Een aantal keren zijn we op een overvolle brommertaxi met de meiden van Pong Phen uit eten geweest. En ook Kaan heeft ons wederom meegenomen naar het platteland waar haar ouders wonen, om ons te laten genieten van haar moeders Pad Thai die door ons is bekroond tot "de beste Pad Thai van Thailand". Bij de ouders van Kaan leek het even op een gewone zondagochtend bij de van Gelders thuis. Moeders staat achter het fornuis te koken en af en toe lacht of moppert ze. De kinderen zitten uitgebreid op hun gat en eten wat ze voorgezet wordt. En vaders... die vindt het allemaal wel best. Die aanschouwt het geheel en lacht wat.

Verder is het de afgelopen twee weken gewoon echt te heet geweest om veel te doen. We hadden verwacht dat de temperatuur inmiddels wel gedaald zou zijn naar zo'n 28 graden overdag en 20 graden 's nachts. Maar temperaturen van 38 graden overdag en 30 graden 's nachts zijn eerder regel dan uitzondering. Bij enige activiteit (zoals 100 meter slenteren) droop het zweet van onze lichamen en duurde het uren voordat we weer enigzins opgedroogd waren. De Thai zelf doen net alsof de "herfst" in volle gang is en bereiden zich voor op de "winter" die komen gaat. De winkels hangen vol met de nieuwe wintercollectie. Dikke wollen truien, mutsen en sjaals in overvloed. Voor ons is het wintergevoel ver te zoeken. Zittend op ons hete balkon met Bolletje kruidnoten en koude waterige chocolademelk hebben wij toch echt de zomer in onze bol.

Gelukkig is de temperatuur sinds 3 dagen heel iets gedaald. Gisteren hebben we zelfs een vrij bewolkte dag gehad. Een goede reden om er toch maar eens op uit te gaan. Samen met Kelly, een Nederlands meisje dat we hier ontmoet hebben, zijn we op de mountainbike een stuk gaan rondfietsen. Kanchanaburi is een prachtig stukje Thailand, dus dit was erg leuk en gezellig.

Onze planning voor de komende tijd is een beetje vaag. Eigenlijk is er van planning totaal geen sprake. Gaan we maandag naar Bangkok? Of zullen we toch wat later gaan? Gaan we daarna het noordoosten van Thailand verkennen en daarna door naar het zuiden? Of gaan we toch maar alleen naar het zuiden zodat we daar alle tijd hebben?

Weet je wat? We zien het wel!

Voor foto's klik op de volgende link: http://picasaweb.google.nl/dennisenhenrike

• 20 November 2009 - 06:48

Rosa :

rosa vraagt of jullie daar ook snoepjes hebben
    en of jullie ook wat mee willen nemen als jullie terug komen naar nederland ik mis jullie wel een beetje oke heel veel dan maar verder gaat het wel goed vrijdag 27 nov moet ik samen met lieke een prikje halen en als dat klaar is gaan we naar egmond aan zee lekker uitwaaien en daar heb ik veel zin in nou jullie ook veel plezier en stuur mij ook eens een berichtje zou ik wel erg leuk vinden groetjes van de familie van gelder uit de gennerstraat

• 20 November 2009 - 07:12

Sonja:

Hallo Dennis en Henrike,
    zoals altijd weer een prachtig geschreven stuk alsof ik even bij je aan tafel zat en het verhaal van jezelf hoorde. Wat een warmte daar nog. Jullie hebben gelijk, waarom haasten?! Hier is het weer ook redelijk zacht, wat vochtig af en toe maar nog mild. De griep heerst heerlijk. Zijn jullie geënt voor de mexicaanse griep? Of komt dit bij jullie buurt niet voor.
    Nou blijf vooral lekker genieten en ons overstromen met verhalen! Ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's!
    groetjes

• 20 November 2009 - 09:37

Annelies:

Ha Dennis en Henrike!!

Wat fijn om te horen dat jullie het net als alle vorige keren weer super naar jullie zin hebben!
    Hier gaan s'avonds al weer vroeg de lampen en kaarsjes aan. Lekker tv kijken onder een deken op de bank, ach ja verschil moet er zijn!!

Geniet lekker verder! Leuke foto's trouwens!!
    Tot het volgende reisverslag maar weer!!!

Groetjes Alfred, Annelies en een dikke knuffel van Jesse!!!

• 20 November 2009 - 12:05

Chantal:

Het klinkt weer HEERLIJK!!! Ben blij dat het jullie goed bevalt!!! Hier alles goed, behalve dat nova is gevloerd door de mexicaanse griep. Vanmiddag weer voor de 2e x deze week naar de dokter omdat de koorts sinds dinsdag boven de 40 is. vandaag zelfs 40.8. Dus dat echt te hoog. Hopelijk gaat het weer snel de goede kant op. Niets aan..
    Geniet ervan heh! XXXX

• 20 November 2009 - 15:56

Brommertjes:

We hebben jullie verslag gelezen en zo blijven we een beetje op de hoogte van jullie mooie reis.Hier is het ook nog geen winter hoor,we kunnen hier de dikke truien ook nog niet aan,haha.
    We blijven jullie op de voet volgen hoor!Veel plezier met het vervolg van jullie reis.
    Groetjes van wipi en desiree

• 20 November 2009 - 15:56

Inge:

Wat een leuk verhaal en mooie foto's zeg....ik was al benieuwd hoe het met jullie gaat daar in dat verre Azie. Ik wil zeker volgend jaar naar jullie komen en Peter ook nu hij zo al die foto's heeft gezien. Ben best jaloers hoor. Volgende week de laatste week werken beneden en daarna naar boven ;-( In januari kom ik weer even terug naar beneden. Herman heeft gevraagd of ik de aanwas wil verzorgen....nou, dat wil ik wel. Ik wens jullie nog heel veel plezier en je hebt tijd zat om alles te verkennen, dus doe lekker rustig aan. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Dikke knuffel en dikke kus

• 20 November 2009 - 17:02

Dineke:

Hallo Dennis en Henrike,

fijn dat jullie goed aangekomen zijn. en zo te lezen zijn jullie al weer helemaal gewend, heerlijk lijkt me dat weer, al hoewel we hier ook niet mogen mopperen, (doen wij nederlanders graag) het weer blijft hier ook goed, veel plezier en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

groetjes Gerard en Dineke

• 21 November 2009 - 20:00

Andrea:

Hoor dat jullie lekker aan het genieten zijn :)
    Ben zelf aankomend weekend weer in Bangkok, mijn ouders komen maandag aan in Bangkok en zullen vrijdag naar Kanchanaburi gaan!
    x x x Andrea

• 21 November 2009 - 22:51

Helga:

Hey hoi,

Zooooo dat zijn nog eens bekende foto's!! haha

Veel plezier de komende tijd!!

Groetuh,
    Helga

• 22 November 2009 - 07:55

Jirl Va Gelder:

hallo daar mooi dat alles goed gaat. alleen rosa vindt het wat minder die hebben we gisteravond in bad gedaan en ben haar aan het afdrogen en die begint me daar te huilen die was verdrietig om tante henrike en echt hoor mega dikke tranen die niet te stoppen waren dit moest je even weten verder gaat het wel weer de tranen zijn weer opgedroogt maar ze mist jullie verschrikkelijk en wij natuurlijk ook groetjes uit de gennerstraat

• 22 November 2009 - 12:23

Anita:

Wat leuk om ook jullie belevenissen weer te lezen,en wat een warmte daar zeg. Ook hier is het nog geen winter hoor, al is de spannende sinterklaas tijd echt al wel weer begonnen.Hopelijk heeft americo geen appel allergie, anders heeft hij wat ons betreft dikke pech.....
    Supper veel plezier aan de andere kant van de wereld, en hou ons op de hoogte met jullie leuke verhalen. groetjes henri anita en niels ter wee.

• 24 November 2009 - 18:18

Jan En Jeanet:

Jullie stukje zojuist gelezen. Je weet, ik loop altijd wat achter met mijn berichten door te nemen. Van Jeanet al wel gehoord dat je had gemaild. Fijn dat jullie genieten. Doe vooral rustig aan en overhaast je niet. Dat doen wij in Nederland wel.
    Hartelijke groeten van Jan en Jeanet (IJsselmuiden).

• 24 November 2009 - 22:27

Hermhen:

hee tante en oompje
    alles goed daar, hier wel alles goed.
    mis jullie wel heel erg.
    dus kom maar gouw weer:P
    maar ik spreek jullie gauw wel weer rustig an doen en tot volgend jaar
    groetjes hermhen jullie liefste neef

• 03 December 2009 - 18:39

Jw En Lonneke:

Heee,

Erg goed bezig! Heel veel succes met jullie "planning"! We gaan jullie volgen!

Groetjes uit Chili

• 06 December 2009 - 08:49

Dennis En Jenneke:

hallo we wilde jullie nog bellen mar ons thais mob is gejat tijdens de full moon dit is ons nl nr 0031620996790 we zitten nu in khao sok

groetjes