Back to school - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

Back to school

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

26 November 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Ik zat gisteren met mijn moeder op Skype en die mopperde wat over het feit dat ik al zolang geen verhaal op de site heb geplaatst. “Henrike schrijft ook bijna nooit meer”, schijnen mensen te zeggen. Sorry, sorry, sorry. Het is inderdaad erg lang geleden dat ik een verhaal heb geplaatst. Maar lieve mensen, zoals iedereen ben ik ook druk geweest de afgelopen tijd. “Druk druk, waarmee?” Ik hoor het jullie denken. Nou, de afgelopen weken heb ik in de schoolbanken gezeten. Of eigenlijk al zittend en liggend op een matras heb ik een aantal cursussen gevolgd op het gebied van Thaise massage.

Ik heb bij de International Training Massage school in Chiang Mai vier diploma’s behaald. Diploma’s die erkend zijn door het Thaise ministerie van volksgezondheid en het ministerie van onderwijs. Altijd handig voor de toekomst, want deze diploma’s kan ik ook in Nederland gebruiken. Het was ook ontzettend leuk om te doen. Ik heb tijdens de cursussen veel nieuwe mensen leren kennen uit alle hoeken van de wereld. Tasmanie, Rusland, Italie, Amerika, Vietnam, Indonesie, Engeland, USA, Polen, Oekraine, Jemen, Zwitserland, Frankrijk, Japan, Griekenland, Chili en ga zo maar door. Het is ongelofelijk hoe snel je nieuwe vrienden kan maken. Iedereen had de grootste lol met elkaar. Thaise massage is ook niet zomaar een massage. We moesten elkaar in de meest vreemde posities duwen. Af en toe keken we naar elkaar en schoten spontaan in de lach. Soms leek het wel of we de Kamasutra aan het beoefenen waren. Het grappigste moment van de dag was trouwens de yoga en Tai Chi gong les die we elke ochtend kregen. Dit om ons lichaam op te warmen voor de massage. De yoga viel nog wel mee, maar de Tai Chi gong les was echt om te gillen. Stonden we met z’n allen op een Thais liedje als een vogeltje te bewegen. En het ergste was dat we dit op vrijdag buiten in het park van Chiang Mai moesten doen. Uiteraard is Dennis meegeweest om alles op foto en film vast te leggen. Hij heeft in een deuk gelegen. En ik maar serieus blijven, ik wou onze leraar natuurlijk niet beledigen. Ja, ik heb een ontzettend leuke tijd gehad in Chiang Mai en ik had best nog langer willen blijven om meer cursussen te doen. Maar, de tijd begint te dringen en eigenlijk was ik na al die cursussen ook wel aan vakantie toe, hihi. Best vermoeiend hoor hele dagen naar school, zelfs op zaterdag en zondag. Dat gaat hier in Thailand gewoon 7 dagen per week door. Nee, ik vond het wel even mooi geweest.

Vanuit Chiang Mai zijn we naar Bangkok gevlogen en zijn we direct doorgereist naar Kanchanaburi om de laatste dagen van onze reis door te brengen. In Kanchanaburi hebben we het Thaise ‘Loy Krathong’ gevierd. De laatste week van oktober en de eerste drie weken van november vormen de 12e maanmaand. Loy Krathong wordt gevierd als het volle maan is in de 12e maanmaand en dat was dit jaar op 21 november. Tijdens het Loy Krathong gaan Thaise mensen naar de rivier, meer of zee om hun krathong (bloemstukje met een kaarsje en wierook incl. een stukje nagel en haar van jezelf) te water te laten. Het kaarsje en de wierook worden aangestoken. De Thaise mensen geloven dat hoe langer je kaarsje blijft branden, hoe beter je geluk is in het komende jaar. Wij zijn met de meiden van Pong Phen naar de River Kwai gegaan om onze krathong te water te laten. En ik geloof dat Dennis en ik het komende jaar een heel gelukkig jaar tegemoet gaan. We hebben ons kaarsje namelijk niet uit zien gaan. We hebben met de meiden ook de zogenaamde ‘lucky balloons’ (Thaise lampionnen) opgelaten. Dubbelop geluk voor ons dus. Ik ben benieuwd.

En nu dus nog maar een week te gaan en dan vliegen we terug naar Nederland. En wat dan de bedoeling is weten we zelf ook nog niet precies. We bijven in ieder geval tot en met nieuwjaar in Nederland. En dan vluchten we denk ik snel weer naar een wat warmer oord. De komende winter slaan we nog maar een keer over. Als ik de weersvoorspelling voor de komende weken bekijk dan belooft dat niet veel goeds. Sneeuw, temperaturen onder nul. Daar had ik geen rekening mee gehouden toen we in september vertrokken. Mijn schoenen heb ik namelijk thuis gelaten. Straks zit ik in de trein van Dusseldorf helemaal naar Zwolle met mijn teenslippers aan. Brrr... gelukkig heb ik nog wel een paar dunne sokken mee.

Tot gauw!



Voor foto`s klik op de volgende link: http://picasaweb.google.nl/dennisenhenrike

  • 26 November 2010 - 07:15

    Sonja:

    haha, met je teenslippers in de trein, ik zie het al helemaal voor me!! Ik hoop op 10cm sneeuw voor je! hihi!
    Mooi verhaal, en inderdaad dat was lang geleden, maar zo te zien begrijpelijk als je zo druk bent geweest. Ik kan je dus inhuren als je er weer bent voor een heerlijke massage?
    Wel thuis, maar geniet eerst nog!
    groeten sonja

  • 26 November 2010 - 07:38

    Roelien En Erik:

    Leuk verhaal weer om te lezen!!! Ik zou als ik jullie was ook straks weer een warmer oord opzoeken...Het is hier koud inderdaad!!! Tot snel weer!
    Groetjes

  • 26 November 2010 - 08:37

    Chantal:

    Met teenslippers is inderdaad wel erg koud, misschien kan je daar nog leuke schoenen kopen??
    Ik wens jullie een hele fijne reis terug en tot gauw!!

    Liefs

  • 26 November 2010 - 08:50

    Annelies:

    Hahaha je luisterd dus ook nog wel een beetje naar je tante Dineke, want die mopperde inderdaad ook al!
    Fijn dat alles goed gaat en gefeliciteerd met je diploma's, open je toch een thaise massage salon in Hasselt county....
    Geniet nog even van de warmte, ik zi hier binnen achter mijn laptop te balen dat ik zo boodschappen moet doen. Het is niet alleen koud, maar ik moet ook eerst de ruiten van de auto loskrabben, bah!!
    Tot snel!!

    xxx

  • 26 November 2010 - 11:05

    Dineke:

    Hoi Dennis en Henrike,

    de eerste klant voor de Thaise massage heb je al hoor, lijkt me heerlijk, en je moet het toch onderhouden hé, veel geluk met de terugreis en bereid je maar vast voor op de kou, al hoewel het hier nu wel lekker is de zon schijnt. kom net uit de sauna van de sportschool dus lekker relax vanmorgen. fijne terugreis en tot gauw.

  • 02 December 2010 - 09:47

    Hermhen:

    ze krijgen het lekker koud hier morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Midden-Oosten

Recente Reisverslagen:

26 November 2010

Back to school

02 November 2010

Altijd blijven lachen

10 Oktober 2010

Welkom welkom!

01 Oktober 2010

Bubbels en ballonnen

24 September 2010

Istanbul
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 110514

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: