" Zwanger in Thailand" - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu " Zwanger in Thailand" - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dennis, Henrike en Ella Overkempe - WaarBenJij.nu

" Zwanger in Thailand"

Door: Henrike

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Henrike en Ella

02 Juli 2008 | Thailand, Kanchanaburi

"Huh? Is Henrike zwanger dan?"
Nee, niet ik maar onze vriendin Kan was zwanger. En zwanger zijn in Thailand is toch echt wel even wat anders dan in Nederland.
Daar waar in Nederland de dames "maar" 16 weken zwangerschapsverlof hebben, wordt hier in Thailand 2 uur voordat er een keizersnede plaatsvindt nog rustig doorgewerkt.
Rond 9 uur zagen wij Kan nog aan het werk in het guesthouse en rond 11 uur kregen we te horen dat ze bevallen was van een gezonde zoon. Voordat we het wisten waren we in het ziekenhuis en hadden we de baby al eerder gezien dan de moeder zelf. We hebben samen met papa, opa, overgrootmoeder en beste vriendin gewacht tot Kan van de uitslaapkamer werd gehaald. Heel bizar allemaal, want ik kan me voorstellen dat je niet op een kamer vol mensen zit te wachten als net uit de uitslaapkamer komt na een bevalling.
En dan lig je eindelijk op je kamer, wordt je door je man ook nog eens rechtop in bed gezet, waarna oma de baby bij je aan de borst legt. Dit werkt natuurlijk niet als je enorm veel pijn hebt van de keizersnede. Dan maar weer liggen.

Wat voor ons ook heel vreemd was, is dat je hier in Thailand de familie niet feliciteerd met de geboorte van een kind. Of het geven van cadeautjes een gewoonte is, dat weten we niet. Wij hebben in ieder geval toch maar een paar schattige babykleertjes gekocht.

En zo zijn we slechts een week in Thailand en hebben we alweer heel wat meegemaakt. Dit land weet ons keer op keer weer te verassen.
Wat voor ons ook verassend was, is dat we aan het zwembad lagen in Pong Phen en daar ineens mijn neef Christiaan en zijn vriendin Lineke troffen. Ook zij zijn op dit moment aan het rondreizen door Thailand. Erg gezellig om met je eigen familie even bij te kletsen onder het genot van een heerlijke Thaise maaltijd. Ik kan dan ook niet wachten tot mijn zus en Jan hier komen, zodat ook zij van dit prachtige land kunnen genieten. Wij zullen hen 12 juli ophalen van het vliegveld in Bangkok en dan samen verder reizen naar Cambodja. Hier blijven we dan ongeveer een week en daarna zullen we nog 2 weken gaan rondreizen door Thailand.
Ik weet zeker dat ook zij versteld zullen staan van dit land met haar ontzettend lieve en gastvrije mensen. Want zeg nou zelf, hebben jullie ooit meegemaakt dat je in de bus zat en er spontaan een zak fruit voor onderweg werd aangeboden door een medepassagier? Nee toch?

Lang leve Thailand en lang leve haar fantastische mensen!!!

  • 02 Juli 2008 - 14:45

    Henrike:

    Helaas kunnen we jullie nog niet voorzien van foto's. We hebben namelijk helemaal nog geen foto's gemaakt. Morgen komt Kan thuis en dan zal ik een aantal foto's van de baby maken.

  • 02 Juli 2008 - 16:17

    Andrea:

    Haaai..

    Leuk man dat jullie het kindje van Kan al hebben gezien! Het zal wel echt een schattig baby'tje zijn!
    Maar jullie gaan later nog 2 weken naar Thailand.. komen jullie in de buurt van Bangkok?
    (Aangezien ik ook de 26e naar Bangkok ga)

    Nou, veel plezier
    Groetjes, Andrea

  • 02 Juli 2008 - 17:11

    Annelies:

    Haha ik las de titel van je bericht en dacht meteen " wat gaaf zijn we nog een paar weken samen zwanger " haha
    Nou dat doorwerken tot 2 uur voordat je moet bevallen zie ik dus echt niet zitten, dus wat dat betreft "lang leve Holland!!" Ik ben benieuwd naar de foto's van dat kleine thaise babytje, erg leuk!!
    Nou heel veel reisplezier nog en als het allemaal mee zit dan zien we elkaar op de bruiloft van Jan en Ine!!

    Veel liefs je nichie Annelies

  • 02 Juli 2008 - 20:13

    Chantal:

    Heey hallo,

    Hoe is het?? Ik wist dat jullie naar Thailand gingen maar ik wist niet dat dit nu al was.. spreken elkaar veel te weinig... Dan moeten we snel maar na de vakantie afspreken. geniet er samen van!!! Maar dat wil wel als ik jullie verhaal zo lees.
    Dikke kus

  • 02 Juli 2008 - 20:41

    Sevinc:

    Hoi Henrike,

    Ik zie dat je weer in Thailand zit, wat super! Ik vlieg 15 oktober naar Bangkok! Heb er echt heel erg zin in! Ik ga een maand vrijwilligerwerk doen in Nongkhai. Daarna ga ik 2 maanden rondreizen door Laos, Vietnam en Cambodja met een vriendin. Misschien blijf ik daarna nog een maandje, maar dat zien we dan in januari wel. Veel plezier daar nog!

    xxx

  • 04 Juli 2008 - 20:22

    John, Ingrid En Rosa:

    hallo daar wat fijn dat jullie het daar weer zo naar jullie zin hebben maar rosa mist jullie best wel een beetje hier gebeurd niet veel john ligt nu vrijdag avond op de bank en doet jullie de groeten nou ik ben ook geslaagd voor kleren voor de bruiloft he he
    nu alleen nog schoenen en dan zijn we helemaal klaar nou ik ga er mee stoppen want ik ga lekker naar bed tot de volgende keer heel heel heel veel kusjes van rosa en van de rest natuurlijk groetjes

  • 08 Juli 2008 - 19:29

    Rosa:

    dag tante henrike alles goed met je ik vond het wel even gezellig met met je te kletsen aan de telefoon wat zij ik ook alweer jij moet terug komen nou verder weet ik niks meer alleen dat ik jullie wel heel erg mis maar dat duurt nog maar drie weken en dan komen jullie alweer terug toch wel doen hoor wil je dennis de groetjes van mij doen en een hele dikke kus en jij krijgt die natuurlijk ook wel een een hele dikkert nou ik ga nu lekker slapen tot de volgende keer liefs rosa

  • 16 November 2009 - 11:20

    Richard:

    zo jullie pagina gevonden! We hadden geen tijd meer om normaal afscheid te nemen, dus even online.

    Veel reisplezier komende tijd en geniet ervan. Ik zal zeker regelmatig een blik werpen op jullie pagina!

    Groetjes Richard.... (ries44@gmail.com)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Thailand en Cambodja

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2008

ADIEU, tot volgend jaar!

20 Juli 2008

Proost!!!

06 Juli 2008

Hollands glorie!

02 Juli 2008

" Zwanger in Thailand"
Dennis, Henrike en Ella

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 110541

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 05 Maart 2019

Zuidoost Azië en Australië 2018/2019

17 Januari 2011 - 19 Maart 2011

Midden Amerika

21 September 2010 - 03 December 2010

Midden-Oosten

04 November 2009 - 13 Mei 2010

Zuid-Oost Azië

24 Juni 2008 - 02 Augustus 2008

Thailand en Cambodja

05 Juni 2006 - 13 Januari 2007

Zuid-Oost Azië en Oceanië

Landen bezocht: